Véget ért a BME keretein belül a 15. RobonAUT verseny döntő futama, amelyben 9 csapat, köztük 6 junior és 3 senior mérkőzött meg egymással a pályán.
A RobonAUT egy robotépítő verseny, ahol önállóan működő robotjármű megalkotása a cél: 1:10-es méretarányú távirányítós autót kell autonóm robottá alakítaniuk a versenyzőknek a felkészülés során. A versenyt a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar mesterképzéses specializációinak hallgatói számára hirdetik meg, már 14. éve. Tehát villamosmérnök, mérnökinformatikus és mechatronikai mérnök mesterhallgatók vehetnek részt a küzdelemben, háromfős csapatokban. Elsősorban csapatoknak szól a kiírás, de a versenyre egyénileg is lehet nevezni, és az így jelentkezőkből szerveznek csapatot.
Az elmúlt 14 év 184 korábbi csapatának egybehangzó véleménye szerint élmény a felkészülés és a verseny. A robotépítéshez hardver- és szoftverfejlesztési, szabályozástechnikai ismeretek a legfontosabbak. Érdemes konyítani a beágyazott rendszerek, mikrokontrollerek lelkivilágához, a kliensszofver-fejlesztéshez, és a mechanikai érzék is nagyon hasznos az autók megfelelő felkészítéséhez.
Magán a versenyen két pályán kellett végigjutnia a robotoknak külső segítség, beavatkozás nélkül, minél rövidebb idő alatt. Az egyik egy ügyességi, a másik egy gyorsasági feladat elé állítja a robotautót. A verseny beszámít a tanulmányi eredményekbe, a versenyzéssel kreditet vagy jobb érdemjegyet szerezhet a résztvevő. A verseny témájában a Robotirányítás rendszertechnikája (VIAUMA16) tantárgyhoz kapcsolódik. A tárgy felvétele nem kötelező a versenyzéshez, de javasolt, mert a kvalifikáción elért pontszám beleszámít a vizsgába, amivel akár 2 jegyet is lehet javítani.
Az elmúlt 14 évben körülbelül 500 hallgató vett részt a versenyeken, akik azóta végzett mérnökök, és többen vezető beosztásban vannak. A jövőbeni előnyök mellett a verseny nyeremények is lelkesítőek voltak, a kiosztott díjak összértéke elérte a 3 millió Ft-t. A verseny a jelentkezőknek nem kerül pénzbe, a költségeket a szponzorok állják. Nevezési díj nincs. Magát az autót, az elektronikai eszközöket, nyomtatott áramkörök gyártási költségeit a szervezők finanszírozzák egy megadott összeghatárig. Az elkészített robotautót megtarthatják a csapatok a verseny után.
Az idei, 15. RobonAUT versenyre 10 csapat kvalifikált!
A juniorok kategóriájában a következő csapatok állhattak fel a dobogóra:
Junior 1. helyezett: AUTofRange
(Kazup Dániel, Kovács Tamás Barnabás, Petrőtei Tamás József)
Junior 2. helyezett: Safety Third
(Csermák Ádám Barna, Horváth Máté, Kis Mihály Bence)
Junior 3. helyezett: WorkAUT
(Fent István, Garad Ágoston, Vepperi Virág)
Az összesített 1. helyezést szintén a junior kategória győztese, az AUTofRange csapat szerezte meg.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.