Télen a téli gumiabroncsok, nyáron pedig a nyári gumiabroncsok nyújthatják a maximális biztonságot és komfortérzetet gépkocsival közlekedés során. Ha valaki téli abroncsokkal közlekedik a tavaszi és meleg nyári időszakban, annak bizony számos kellemetlenséggel, a baleseti kockázat megnövekedésével kell számolnia. A téli gumiabroncsok fékútja ugyanis akár 15-20%-kal is megnőhet (különösen nedves útburkolaton), bizonytalanabbá válik a kanyarvétel, jobban felmelegszik az abroncs, ami a defektek valószínűségét növeli meg és ezek a kedvezőtlen hatások a nyári kánikulában még inkább fokozódnak.
A nyári gumiabroncsok előnye a biztonságosabb úttartáson, és a jobb tapadási tényező biztosításán túl, hogy nagyobb komfortot nyújtanak, zajtalanabbak és kevésbé kopnak. Az eddigi hazai felmérések azt mutatják, hogy – vélhetően anyagi szempontokból, ismeretek hiánya miatt, vagy éppen felelőtlenségből – az autósok egy része nem cseréli le járműve téli abroncsait nyárira, amikor annak tavasszal eljön az ideje. Ez a jelenség esetenként akár a prémium márkák tulajdonosainál is megfigyelhető, ahol nyilvánvalóan nem az anyagi szempontok dominálnak az abroncsok vásárlásakor.
A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu idén is elvégezte a hazai autósok nyárigumi-használatára vonatkozó, véletlen mintavételen alapuló vizsgálatát. A gumiabroncsok tesztje az eddig is alkalmazott „szokásos” méréseket tartalmazta: fékút száraz és vizes aszfalton, kanyarjellemzők mindkét említett felületen, zajmérés és kigurulás száraz úton, majd végül a kopási kép pontozása. A teszt során összesen 17 szett abroncsot vizsgáltak meg, ezek közül két szett – az érdekesség kedvéért – téli abroncs volt.
A nyári gumiabroncs teszt idei eredményeit megtekintheti itt!
A tesztről video és készül, melyet itt nézhet meg!
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.