A teherautó és kamion sofőrök baleseti sérülésveszélye jelentősen nő, ha hasonló kategóriájú-, vagy nagyobb járművel ütköznek, illetve, ha borulnak-, vagy árokba hajtanak és a jármű az oldalára dől.
A tehergépjárművek felborulásának gyakori oka, hogy a járművezető kénytelen kikerülő manővert végrehajtani, hogy elkerülje az ütközést egy közeledő járművel vagy más akadállyal. Ha ennek eredményeként a teherautó lehajt az úttestről, akkor ott általában nem megfelelő a talaj teherbírása, ezért a jármű az oldalára dőlhet vagy nagyobb sebességnél fel is borulhat. A boruló teherautó fülkéjében a járművezetők vagy az utasok megsérülhetnek a fülke oldalfalának, az ajtókeretnek ütődéstől, és halálos balesetet is szenvedhetnek, ha a kitört ablakon kiesve a saját járművük összenyomja őket. Az ilyen sérülésveszély csökkentésére hivatott a teherautókba tervezett oldalsó függönylégzsák.
A svéd Scania új generációs teherautói felszerelhetők az ajtók feletti tetőkárpitba épített borulási oldalsó függönylégzsákokkal, hogy jelentősen nagyobb védelmet nyújtsanak a járműben utazóknak. „Borulási oldalsó függönylégzsákunk – különösen a kormánylégzsákkal és az övelőfeszítőkkel társítva – sokkal nagyobb túlélési esélyt biztosít a járművezetőnek és utasainak egy felborulással járó baleset során, mert lényegesen enyhíti a balesetek kimenetelének súlyosságát az ilyen eszközzel fel nem szerelt tehergépkocsihoz képest” – mondta Christofer Karlsson, aki a Scania ütközésbiztonsági rendszerének kifejlesztéséért felelt.
A függönylégzsákok vezérlését gyorsulás- és borulás érzékelők segítségével oldják meg, a vezérlőelektronika a feldolgozott jelek alapján dönti el, hogy mely passzív biztonsági eszközt aktiválja az adott szituációban. A teherautó fülkéjének jellemzői, elsősorban nagyobb mérete okán a személyautókhoz képest egy jóval nagyobb méretű „paplan” fúvódik fel, amelyet több gáztérre osztottak. Az aktivált légzsák megakadályozza, hogy a borulási oldalon a fülkében tartózkodók kiessenek a járműből, csökkenti az ütődésből származó sérülések mértékét,, valamint üvegtörés esetén gátolja az üvegszilánkok fülkébe szóródását, ezáltal a másodlagos sérülések veszélyét is csökkenti. Csak ajánlani tudjuk a szállítmányozóknak!
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.