5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata jó eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte. Az Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) viadalon olyan önvezető formulaautók csaptak össze, amelyek képesek érzékelni a környezetüket és emberi közreműködés nélkül versenyeznek a pályán. Az A2RL a mesterséges intelligencia (AI), az autonómia és az extrém sportok integrálásával a jövő mobilitásának határait feszegeti. Az esemény a jövőben a világ egyik legnagyobb autonóm versenysorozata lehet.
A HUMDA Lab csapata március elején érkezett meg Abu Dhabiba, hogy elkezdhesse a felkészülést az A2RL versenyre, amely nyolc hétig tartott. Minden nap kora reggeltől késő estig voltak pályán és folyamatosan dolgoztak az autón, valamint a szoftveren egészen az április 27-i versenyig. A HUMDA Lab számára kijelölt és kiemelt feladat az önvezető algoritmusok kutatása, az A2RL-ben való részvétel pedig kiváló lehetőséget jelentett a lehető legtöbb adat, tapasztalat begyűjtésére és a rutin megszerzésére.
– Fantasztikus dolog történt a hétvégén az Egyesült Arab Emírségek legendás Abu Dhabi Yas Marina Circuit F1-versenypályáján. Büszkék vagyunk rá, hogy az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen nyolc istálló közül az 5. helyen zárt a csapatunk, az újoncok között pedig a legjobbak lettünk! A világ olyan elitklubjába kerülhettünk be, amelyben a legrangosabb kutatóegyetemek és kutatóintézetek mérkőztek meg egymással – emelte ki Bári Gergely, a HUMDA Lab technológiai igazgatója.
A nemzetközi egyetemek és kutatóintézetek elit csapatai a 2,25 millió dolláros összdíjazásért versenyezhettek. A résztvevők listája: Fly Eagle – Beijing Technologiai Intézet; Khalifa Egyetem (Kína és Egyesült Arab Emírségek); Code19 Racing (Egyesült Államok); Constructor Egytem (Németország); Széchenyi Egyetemi Csoport – HUMDA Lab (Magyarország); Kinetiz – Nanyang Technológiai Egytem (Szingapúr); Polimove Autonomous Racing – Politecnico di Milano (Olaszország); a nyertes TUM Motorsport Team – Müncheni Műszaki Egyetem (Németország); Modenai és Reggio Emíliai Egyetem – Unimore (Olaszország).
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.