Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Korábban írtunk már egy másik viszonylag olcsó alkatrész (féklámpajeladó) okozta balesetveszélyes hibáról, most itt egy másik ilyen. A kerekeknél elhelyezett forgásjeladó hibája kicsit szellemhiba. Jelentkezhet váratlan teljesítményvesztéssel, azonban el is múlik egy újraindítással. Érdemes már ekkor szerelőhöz fordulni, mert várható, hogy egyre gyakrabban bejátsza a jármű a vészüzemmódot. A forgásjeladó hibájára utalhat még, ha indokolatlanul működésbelép fékezéskor a blokkolásgátló, vagy a menetstabilizáló rendszer.

A hibakeresést bonyolíthatja, ha a kocsi nem ad hibajelet, csak a jelenség az árulkodó (nincs „csekendzsin”). Például, ha a kipörgésgátló visszajelzője normál haladás közben is indokolatlan villogásba kezd. Tapasztalt szerelők ilyenkor ezekre a hibajelekre rögtön emelőre rakják a kocsit, hogy ellenőrizzék a kerékfordulatszámjeladókat, és az esetek 80 százalékában el is találják a hibaokot. A kerékfordulatszámjeladók általában úgy működnek, hogy van egy fémgyűrű a kerékagyban, az elforduló alkatrészen (lehet féltengelyvég, féktárcsa belső), a fémgyűrő szekventált, tehát bordázott, lyuggatott, és a jeladó a bordák, lyukak számolásával dolgozik (egyszerűen fogalmazva). A számlálási hibát okozhatja a jeladó hibája, vagy rossz pozíciója, vagy a fémgyűrű korróziója is.

A rozsda jellemzően a 10 év feletti autók esetén hibaok, ha külön szerelt gyűrű a jelforrás, akkor a rozsda lényegében alulról megemelheti, deformálhatja a gyűrűt. Ugyan mindössze tizedmilliméterekről van szó, de ez elég ahhoz, hogy a jeladóhoz hozzáérjen a gyűrű. A hiba kezdeti szakaszában hidegen nincs gond, megy az autó, csak amikor felmelegszenek az alkatrészekés érvényesül a hőtágulás, akkor kezd fizikai kontaktusba a gyűrű és a jeladó. Innentől indul a fals jeladás, ami összezavarhatja az elektronikus vezérlést, ami elvezethet a motor teljesítményének a korlátozásáig is. Ha a jeladó a hibás, az az egyszerűbb szerelés, mert az a tengelycsonkon helyezkedik el, és sokszor a kerék leszerelésével hozzáférhető. Ha a jeladó gyűrű a hibás, és az a féktárcsán helyezkedik el, annak a cseréjével orvosolható. Ha hajtott keréknél a belső oldalon van a gyűrű, ott rendszerint nem az alkatrész teszi drágává a cserét, hanem, hogy szét kell szedni a futóművet, kihúzni a féltengelyt a hozzáférésért. Mindenesetre érdemes vállalni a költségeket, hogy az adott jármű újra biztonságosan autózható legyen.

Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
