Az óraátállítást követő hetekben sok autósnak kell átállnia arra, hogy délután a nappali világosság helyett már szürkületben vagy sötétben fog közlekedni.
Az óraátállítás, bár csak egy órányi időtatamról van szó, valamelyest mégis megzavarja az emberek ritmusát. Most, a nyáriról a téli időszámításra való átálláskor ugyan egy órával tovább lehet aludni reggel, azonban a megszokás miatt vélhetően a lefekvési idő csúszik a téli órák szerint későbbre. A téli időszámítás előnye, hogy a számolt órához képest korábbi a napfelkelte, így sokaknak a napi elindulás ismét világosban, vagy pirkadatkor történik, ami csökkenti az álmosság-érzetet, felébreszti az embert. Márpedig a közlekedés biztonságosabban művelhető, ha jelen van az ember a tevékenységében, nem álmosan pislog.
Persze a délutáni hazaindulás így, a téli időszámítás során már szinte garantáltan sötétben fog történni, sőt a sötétedés Karácsonyig egyre korábban kezdődik. Érdemes erre felkészülni, mert a látási viszonyok romlása (korai sötétedés, a késői napkelte, a rendszeres csapadék és a páralecsapódás miatt) nagyobb odafigyelést kíván minden közlekedőtől, és ez jobban igénybe is veszi, jobban fárasztja a sofőröket, éppen a megnövekedett aktív figyelemigény miatt.
A téli hosszabb sötét időszakok amúgy is megzavarják az ember „belső óráját”. A rövidebb és sötétebb nappalok megnövelik a melatonin szintet, fokozva a fáradtság érzetét, ezen túl az érzékszervekre is hatnak, és befolyásolják a vezetési képességet. Valamelyest lelassul a szervezet. Ennek egyik érezhető hatása a gyakori álmosságérzet. Minderre figyelemmel kell lennie minden közlekedőnek, a gyalogostól a teherautósofőrig. Például nem feltétlenül várható el a nyári időszakban megszokott reakcióidő a másiktól, vagy éppen a láthatóság késlelteti az észlelést, akkor is, ha szellemileg és fizikailag teljesen rendben van a közlekedő, de a rossz észlelési körülmények miatt nő a reakcióideje.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.

Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.

Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.
Puha gumikkal veszélyes az autózás!
Balesetveszélyes és a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket, és így a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy ha túl kemény gumikkal jár az autós.

Puha gumikkal veszélyes az autózás!
Balesetveszélyes és a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket, és így a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy ha túl kemény gumikkal jár az autós.
A kátyúszezon közepén vagyunk
Sok felni és gumi ment már tönkre kátyúbafutás miatt, és ez az idei télen sincs másképp. Előfordulhat, hogy nem az autós fizeti a kárt?

A kátyúszezon közepén vagyunk
Sok felni és gumi ment már tönkre kátyúbafutás miatt, és ez az idei télen sincs másképp. Előfordulhat, hogy nem az autós fizeti a kárt?
Szélvédő tisztítás indulás előtt
A jégtelenítéssel járó fáradság és az időveszteség is kisebb, mint ha a rossz kilátás miatt szenved balesetet, és viseli annak következményeit az autós.

Szélvédő tisztítás indulás előtt
A jégtelenítéssel járó fáradság és az időveszteség is kisebb, mint ha a rossz kilátás miatt szenved balesetet, és viseli annak következményeit az autós.
Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.

Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.