Nulla szén-dioxid-lábnyom, csendesebb járművek, jó vezethetőség és nincs kipufogógáz. Ez is a fejlődés egyik lehetséges útja.
A Mercedes és a Scania is kísérletezik elektromos nehéz-teherautókkal. Több elképzelés született, az egyik tisztán elektromos hajtású, amely felső vezetékről-, illetve a belső akkumulátortelepéről is üzemelhet, illetve olyan hibrid, amely hagyományos belső égésű, valamint elektromos motorral is rendelkezik, és az elektromos módban felső vezetékről nyeri az energiát.
Az elmúlt években Berlin közelében, valamint Svédországban is épült olyan útszakasz, amelyen élőben, munkában tesztelték a felsővezetékről áramot vételező járműveket. Az elképzelés létjogosultságát az adja, hogy a tisztán elektromos nehézgépjárművek energiaigényét saját akkumulátorról ellátni nem gazdaságos a telepek nagy súlya miatt, amely a hasznos teher jelentős csökkenését okozza. Ezért kell a külső áramforrás – mint a vasúton, a villamospályákon, vagy a trolibusznál.

Németországban, Olaszországban és Svédországban a kormány, illetve a hatóságok aktívan támogatnak kutatási projekteket, amelyek végső célja egy olyan villamosítási infrastruktúra kiépítése, amely az európai autópálya-hálózat egyes részeit lefedné. A Scania meglátása szerint nincs túl messze az a pont, ahol a nehézáru-szállítás villamosítása ésszerű beruházássá válik a fuvarozók számára.
Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy a vállalat a villamosított utat az egyik olyan ígéretes technológiának tartja a sok közül, amely a jövő számára fenntarthatóvá teheti a hosszú távú fuvarozást. „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása, amely a környezetvédelmi, társadalmi és gazdaságossági előnyei révén fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiahordozóktól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta.
A rendszer kiépítésében nagy szerepet kap a mai fejlett technológia. Ennek része, hogy a felsővezetékről áramot vételezni tudó teherautó sofőrjének ne legyen gondja az üzemmódváltásokra, a hajtásrendszerek aktiválására. Tehát a jármű automatikusan érzékelje, ha olyan útszakaszra ér, amelyen átállhat elektromos módra, és természetesen azt is kezelje, ha vissza kell állnia a dízel üzemmódra.

Tehát, ha a hibrid tehergépjármű e-autópálya szakaszra ér akkor egy érzékelő ellenőrzi, hogy a forgalmi sávhoz tartozik-e felsővezeték. Ameddig nem, addig a belső égésű motor hajtja a tehergépkocsit. Amint a jármű eléri a felsővezetékkel ellátott szakaszt, ezt jelzi a a járművezetőnek aki engedélyezi, a jármű rendszerének, hogy bocsássa ki a pantográf-áramszedőt (hasonlót, mint a villanymozdonyokon). Ekkor a jármű csatlakozik a felsővezetékhez, majd az áramszedő közvetlenül a villanymotorhoz továbbítja az elektromos energiát, valamint ezzel egy időben tölti az akkumulátort (amely rövid szakaszokon képes ellátni a hajtást energiával, például lassú jármű előzésénél, pihenőben való lehajtáshoz és manőverezéshez, a telephelyeken való mozgáshoz).
Fékezés közben az energiafolyamat megfordításával áram termelődik, amely a fedélzeti akkumulátort tölti. A rendszer önállóan lecsatlakozik a felsővezetékről előzéskor is. Amikor a tehergépkocsi előzésbe kezd vagy eléri a villamosított szakasz végét, akkor a pantográf-áramszedő alacsonyabbra ereszkedik. A villanymotor pedig az akkumulátorról üzemel tovább, ameddig csak lehetséges. Az előzés befejezése, a saját, felsővezetékkel ellátott sávba való visszaérkezése után a jármű újra a felsővezetékről táplálja a villanymotort.
Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.

Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.
Hogy halad a munka az Árpád hídnál?
Budapesti Flórián téri munkák: a bontással és az állványépítéssel egy időben elkezdődött a javítás.

Hogy halad a munka az Árpád hídnál?
Budapesti Flórián téri munkák: a bontással és az állványépítéssel egy időben elkezdődött a javítás.
Biodízel az új Skodákba
A gyártósorról leguruló minden új dízel Skoda tankjába az első töltés hidrogénezett növényi olaj (HVO) üzemanyaggal történik.

Biodízel az új Skodákba
A gyártósorról leguruló minden új dízel Skoda tankjába az első töltés hidrogénezett növényi olaj (HVO) üzemanyaggal történik.
BKK nosztalgiaszezon Budapesten
A BKK régi villamosokat, klasszikus Ikarus autóbuszokat, veterán trolikat és az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is bemutatja az október végéig tartó nosztalgiaszezonban.

BKK nosztalgiaszezon Budapesten
A BKK régi villamosokat, klasszikus Ikarus autóbuszokat, veterán trolikat és az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is bemutatja az október végéig tartó nosztalgiaszezonban.
Rendőrnap a szép időben a Városligetben
Még tartanak a délutáni programok Budapesten, a Városligetben a XII. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.

Rendőrnap a szép időben a Városligetben
Még tartanak a délutáni programok Budapesten, a Városligetben a XII. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.
Csökkent a használt elektromosok ára
Mint mindig, a piacformáló állami elektromosautó vásárlási támogatás idején, úgy most is lejjebb mentek a használt villanyautók árai.

Csökkent a használt elektromosok ára
Mint mindig, a piacformáló állami elektromosautó vásárlási támogatás idején, úgy most is lejjebb mentek a használt villanyautók árai.
Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.

Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.
Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.