A főváros több csomópontjában új típusú lámpaprogramozást alkalmaznak, amely a Google támogatására épül. Az alkalmazók várakozása szerint így csökkenhetnek például a várakozási idők.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Budapest Közút és a Google együttműködésével több fővárosi csomópontban az informatikai nagyvállalat forgalommérési adatai, a sebesség és az áthaladások száma alapján végeznek finomhangolást a közlekedési lámpák programozásában. Az új megoldástól azt várják, hogy az autóval közlekedők számára kedvezően változnak a lámpaprogramok, miközben a közösségi közlekedés járművei és a gyalog közlekedők sem kerülnek hátrányba. A fejlesztéssel hosszútávon a fővárosban csökkenthető az akadozó forgalom.
A teszthelyszínek a következők: a X. kerületi Kőbányai út–Szállás utca kereszteződés, és a Szépművészeti Múzeum előtt a Hősök tere–Dózsa György úti kereszteződés. Ezeken felül most végzik a BAH-csomópont lámpaprogramjának a felülvizsgálatát, és a közeljövőben további forgalmas fővárosi kereszteződéseknél is alkalmazni fogják az új elképzelést.
Nem ez az első eset, hogy a Google és a BKK együttműködik. Ez utóbbi évek óta szolgáltat közlekedési információkat a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazás, a Google tulajdonában levő Waze működéséhez. A BKK a FUTÁR segítségével valós idejű közösségi közlekedési adatokat nyújt a Google számára. A Google Térkép így valósághű útvonaltervezésre képes Budapesten: a korábbi menetrendi adatok alapján történő utazástervezés helyett a rendszer a valós forgalmi helyzet, a BKK műholdas nyomkövetési rendszere alapján azt mutatja, hogy mikor indul az adott megállóból egy-egy jármű, és hogy ténylegesen milyen útvonalon lehet a leggyorsabban eljutni valahová. Európában Budapest az elsők között vezette be ezt a szolgáltatást.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.