A főváros több csomópontjában új típusú lámpaprogramozást alkalmaznak, amely a Google támogatására épül. Az alkalmazók várakozása szerint így csökkenhetnek például a várakozási idők.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Budapest Közút és a Google együttműködésével több fővárosi csomópontban az informatikai nagyvállalat forgalommérési adatai, a sebesség és az áthaladások száma alapján végeznek finomhangolást a közlekedési lámpák programozásában. Az új megoldástól azt várják, hogy az autóval közlekedők számára kedvezően változnak a lámpaprogramok, miközben a közösségi közlekedés járművei és a gyalog közlekedők sem kerülnek hátrányba. A fejlesztéssel hosszútávon a fővárosban csökkenthető az akadozó forgalom.
A teszthelyszínek a következők: a X. kerületi Kőbányai út–Szállás utca kereszteződés, és a Szépművészeti Múzeum előtt a Hősök tere–Dózsa György úti kereszteződés. Ezeken felül most végzik a BAH-csomópont lámpaprogramjának a felülvizsgálatát, és a közeljövőben további forgalmas fővárosi kereszteződéseknél is alkalmazni fogják az új elképzelést.
Nem ez az első eset, hogy a Google és a BKK együttműködik. Ez utóbbi évek óta szolgáltat közlekedési információkat a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazás, a Google tulajdonában levő Waze működéséhez. A BKK a FUTÁR segítségével valós idejű közösségi közlekedési adatokat nyújt a Google számára. A Google Térkép így valósághű útvonaltervezésre képes Budapesten: a korábbi menetrendi adatok alapján történő utazástervezés helyett a rendszer a valós forgalmi helyzet, a BKK műholdas nyomkövetési rendszere alapján azt mutatja, hogy mikor indul az adott megállóból egy-egy jármű, és hogy ténylegesen milyen útvonalon lehet a leggyorsabban eljutni valahová. Európában Budapest az elsők között vezette be ezt a szolgáltatást.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.