Praktikus tanács az autózás hőskorából: haa a vezetőülés alacsony, emeljük meg fatéglákkal.
Még mielőtt valaki elájulna az ötlettől, mindenkit megnyugtatunk, hogy ez a tanács 1950-ben jelent meg az Autó-Motor 2. számában. Ma már teljesen természetesen, hogy az első ülések magasságán lehet állítani, 70 évvel ezelőtt viszont ez a lehetőség még nem volt adott. Ezért is próbált segíteni az Autó-Motor azoknak, akiknek túl alacsony volt a vezetőülés. Ahogy írták, „Nincsen kellemetlenebb annál, amikor a vezetőülés túl alacsony. A gépkocsivezető ilyenkor két megoldás között választhat: vagy meggörnyeszti a hátát, hogy a kormánykerék küllői közül lásson ki, vagy pedig hamisítatlan zsiráfnyakat rögtönöz. Mindkét testhelyzet fárasztó és csökkenti a forgalombiztonságot, hiszen elsőrendű követelmény, hogy a vezető minél kényelmesebb testhelyzetben végezze nehéz és felelősségteljes munkáját, hogy emberben és anyagban ne tegyen kárt.”
A tanácsok közt persze nem csak a fatégla szerepelt, hanem például az, hogy „sokan úgy segítenek magukon, hogy megfelelő vastagságú sejtgumi (laticel) párnát helyeznek az ülésre. Ez a megoldás nem tökéletes, mert a sejtgumi nagyon puha és ennek következtében, ha vastagabb minőséget használunk, testünket nem tudjuk úgy rögzíteni az ülésen, amint az kívánatos volna.”
A tuti megoldás viszont a fatégla. Pontos leírást is ad az újság.
„Négy megfelelő vastagságú fatéglát készíttetni és azokat az ábrán látható módon elhelyezni az üléstalpazat alatt. Az csak természetes, hogy ilyenkor a rendesnél hosszabb rögzítő-csavarokat kell alkalmazni. Hogy a fa-alátétek milyen vastagok legyenek, azt a vezető, illetve a kormánykerék magassága szabja meg. Legjobb vastagabb fatéglákat készíttetni, és ha azok túl magasak, néhány gyaluhúzással elvégezhetjük a pontos méretezést.” – írta 1950-ben az Autó-Motor.
Forrás: Arcanum Digitális Tudománytár
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.