Úgy tűnik a gép is téved. Nem is kevésszer

2023.01.14. 11:50

Egyelőre úgy tűnik, hogy az önvezető funkciók kevésbé vesznek részt a baleseti kockázatok csökkentésében. Mintha inkább gyarapítanák a lehetséges baleseti okokat.

Pont aznap, mikor a Tesla elérhetővé tette újabb vezetéstámogató asszisztens-rendszerét, a Full Self-Driving” funkciót, egy ilyen „Béta” verzióval futó Tesla Modell S kilenc ember sérülésével járó ráfutásos balesetet okozott egy gyorsforgalmi 5 sávos alagútban San Francisco-ban, mert indokolatlanul állóra fékezett a belső sávban tavaly november 24-én. A sofőr sajtóértesülések szerint (The Intercept, Drive Zone) állítólag elismerte, hogy a Tesla “Full Self-Driving Beta” szoftverét használta. A hírek szerint a mentés idejére több mint egy órára leállt a forgalom. 2022. novembere előtt az FSD-hez való hozzáférést olyan ügyfélkörre korlátozták, amelyet előtte monitoroztak egy pontozási rendszerben. A Tesla-tulajdonosok azonban bírálták a pontozási rendszert, mert véleményük szerint olyan vezetési megoldásokért is pontokat adtak, amit kockázatos kategóriába sorolható. A Tesla automatizált vezetési rendszereit – az Autopilotot és az FSDB-t is – az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálja a sorozatos balesetek miatt. Az Intercept (a hivataltól kapott) értesülései szerint az Autopilot a hivatalos szervek tudomására jutott 273 közlekedési balesetben játszott szerepet 2021. júliusa és 2022. júniusa között. Ez elég magas érték még egy olyan nagy országban is mint az USA, főképp mert a jelenség szembemegy a társadalmi várakozásokkal, amely szerint a „gépi” vezetés nyújt majd gyógyírt a közlekedési balesetek problémakörére.

Legfrissebbek