A Német Közlekedésbiztonsági Tanács (Der Deutsche Verkehrssicherheitsrat, a továbbiakban: DVR) a 2012. szeptember 12-én Baden Württemberg tartomány székhelyén, Stuttgartban megtartott ülésén „frontot nyitott” az ittas járművezetőkkel szemben, és a teljes alkoholtilalom elrendelésének kérdéskörét javasolta a politika napirendjére tűzni. A DVR lépésének hátterében az áll, hogy az ittas járművezetés Németországban is a balesetek okozásának, a halálos és súlyos sérülések létrejöttének kiemelt oka.
A DVR szakértői meg van győződve arról, hogy az abszolút alkoholtilalom bevezetése által az ittasan okozott balesetek, valamint a közúti balesetben meghalt, illetve megsérült személyek száma egyértelműen csökkenni fog. Tekintettel arra, hogy az ittas vezetés az esetek többségében gyorshajtással is párosul, így a tilalom bevezetése a sérülések súlyosságának csökkentését is eredményezi (alacsonyabb ütközési, vagy elütési sebesség mellett a sérülések általában enyhébbek).
A statisztikák arról árulkodnak, hogy Németországban 2011-ben 400 fő vesztette életét olyan közúti balesetben, melyet szeszesitaltól befolyásolt állapotban lévő személy okozott. Az elhunytakon túl 19 809 személy sérült meg hasonló balesetben, közülük 5 515-en súlyosan.
Ezek a DVR szerint elfogadhatatlanul magas számok, s az alapvető emberi jogok biztosítása, valamint a közlekedésbiztonsági érdekek sürgős és radikális lépéseket követelnek.
A DVR elnöke, Walter Eichendorf szerint az alkoholos befolyásoltság alatt történő járművezetés a nem megfelelő sebesség alkalmazása, valamint a biztonsági öv használatának elmulasztása mellett az európai utak fő gyilkosának tekintendő. Eichendorf álláspontja szerint a közúti közlekedés résztvevői életének, testi épsége védelmének vitathatatlanul elsőbbséget kell élveznie minden más szemponttal szemben.
„A szabályok meglehetősen világosak” – állítja a DVR elnöke: „aki vezet, ne igyon alkoholt, és aki iszik, az pedig ne vezessen”. Azt napjainkban még nem lehet megjósolni, hogy Németországban a járművezetés előtti és alatti alkoholfogyasztás teljes betiltása megvalósul-e, és ha igen, mikor. Mindenesetre jó előjel, hogy a kezdő vezetők és a hivatásos sofőrök esetében a németeknél néhány éve már „zéró tolerancia” van, s az intézkedést a társadalom többsége akceptálja.
Az egy évvel ezelőtt, 2011. november 09-én közzétett német közlekedésbiztonsági program ugyanakkor nem tartalmaz olyan kormányzati tervet, vagy elképzelést, mely az elkövetkezendő években a teljes alkoholtilalmat valamennyi járművezetőre ki kívánná terjeszteni, így a kérdéskör továbbra is nyitott.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.