Ismét megrendezik a műszaki egyetemisták számára a pneumobil versenyt, amelyben saját tervezésű és építésű, sűrített levegővel hajtott gépekkel versenyeznek. Amennyire érdekes, annyira izgalmas is!
Már kétszer is volt alkalmam újságíróként vezetni egyetemisták által tervezett és megépített kétféle verseny pneumobilt. Megdöbbentő, hogy egy ilyen kis gép milyen vezetési és versenyélményt nyújthat, és hogy a sűrített levegős hajtással mire képes egy szerkezet. Így mindenkinek jó szívvel ajánlom, hogy kövessék nyomon az idei verseny alakulását, amely május 9-én rajtol és sorban már a tizenkettedik.
A helyszín Eger, itt mérkőznek meg a mérnökhallgatók. A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot az Emerson AVENTICSTM pneumatika alkatrészeivel épített járművek. Az egri Érsekkertben nyolc ország (Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Románia és Szlovákia) 41 csapata áll rajthoz, és mutatja be a technikai-, és nem utolsósorban a vezetési és taktikai tudását.
Magyarországról majdnem az összes műszaki felsőoktatási intézmény képviselteti magát, összesen 22 csapat érkezik a Budapesti Műszaki Gazdaságtudományi Egyetemről, a Debreceni Egyetem Műszaki Karáról, a Miskolci Egyetemről, a Neumann János Egyetemről, a Nyíregyházi Egyetemről, az Óbudai Egyetemről, a Pannon Egyetemről, a zalaegerszegi Pannon Egyetemről, a Pécsi Tudományegyetemről és a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karáról.
A diákok idén is három versenyszámban feszülnek egymásnak: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik három pilótacserével és egy palacktöltettel a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán, a kötelező minimális 15 km/h átlagsebesség mellett. Az ügyességi futam három menetből áll, melyben a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti.
„Kétezernyolcban olyan lehetőséget kerestünk, amely által cégünk szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között – mondta Gödri István, az Emerson-csoporthoz tartozó AVENTICS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – A célunk az volt, hogy a gyakorlatorientált képzést a verseny izgalmával ötvözzük. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata, melynek működését sűrített levegős hajtás biztosítja. Így jött létre a Pneumobil Verseny.”
Az idei verseny fővédnöke Dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkára. A győztes csapatok 500-500 ezer forintos pénzjutalomban részesülnek, a legutóbbi három év legeredményesebb egyeteme pedig egymillió forintos különdíjat vihet haza. A fődíjat, az „AVENTICS Legjobb Pneumobilja 2019” címet a szakmai zsűri ítéli oda az elmúlt három évben elért eredmények átlaga alapján.
„Meglátásunk szerint a Pneumobil Verseny járműépítési feladata kiváló módja annak, hogy a leendő mérnökgeneráció elsajátítsa az Ipar 4.0 alkalmazásához szükséges képességeket – mondja Gödri István. – Nagy hangsúlyt fektetünk a résztvevő mérnökhallgatók szemléletformálására, amely során az Ipar 4.0 program irányába orientálhatjuk a fiatalokat. Éppen ezért az általános szervezési feladatok mellett folyamatosan dolgozunk azon, hogy a viadal technikailag is megújuljon és az ipari fejlődést követve új szintre lépjen.”
A verseny az elmúlt évtizedben hozzájárult ahhoz, hogy közel 1600 mérnökhallgató tegyen szert kivételes gyakorlati tudásra, nem csak a pneumatikai szakismeretek elsajátításán keresztül, hanem a csapatmunka és projektmenedzsment területén szerzett tapasztalatok révén. Ez jól példázza az Emerson teljes elkötelezettségét a jövő munkaerejét építő STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) programok iránt, amelyekkel közel 350 oktatási intézményt támogat világszerte. A Pneumobil Verseny, amely megmutatja, hogy a mérnöki munka izgalmas és szórakoztató, szintén arra bátorítja a fiatalabb generáció tagjait, hogy STEM karriert válasszanak.
A Pneumobil Verseny programja:
május 9. (csütörtök); Eger, Érsekkert
Körcsarnok
8.00–12.00 regisztráció
9.00–17.00 gépátvétel
14.00–18.00 szabadedzés
18.00–18.30 technikai megnyitó
AVENTICS Hungary Kft. telephelye:
14.00–17.00 tanári konferencia és gyárlátogatás
május 10. (péntek); Eger, Érsekkert
Körcsarnok
7.00–8.00 érkezés
7.30–14.30 zsűrizés
14.00–15.15 felkészülés a városi felvonulásra, palackcsere
Egyéb helyszín
8.00–15.00 prezentációk
15.15–15.45 versenyzői eligazítás
15.45–16.00 felsorakozás a városi felvonulásra
16.00–18.00 városi felvonulás
16.30–17.30 megnyitó és egyéb bemutató a Dobó téren
18.00–20.00 Selejtező 1
május 11. (szombat); Eger, Érsekkert
6.30–8.00 Selejtező 2
8.15–9.45 Hosszú távú futam
10.00–10.30 Ünnepélyes megnyitó, vendégek köszöntése
10.30–12.30 Ügyességi futam
10.30–11.30 Verseny 1
11.30–11.40 szünet 1
11.40–12.00 Verseny 2
12.00–12.10 szünet 2
12.10–12.30 Verseny3
12.30–13.00 Bemutatók 1 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)
13.00–13.30 Gyorsulási futam
13.30–14.00 Bemutatók 2 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)
14.00–15.00 VIP- és tanári futamok
15.00–16.00 Eredményhirdetés
16.00 A verseny hivatalos zárása
További információért látogasson el a www.pneumobil.hu vagy a facebook.com/PNEUMOBIL oldalra.
Gyakoribb az autóelkobzás, mint gondolnánk
Több európai országban is az autó elkobzásával járhat, ha valaki durván megszegi a közlekedési szabályokat.
Gyakoribb az autóelkobzás, mint gondolnánk
Több európai országban is az autó elkobzásával járhat, ha valaki durván megszegi a közlekedési szabályokat.
Ha nem Fiat, akkor Vespa
Igazi sztár lett abból a 103 éves olasz hölgyből, aki jogosítvány nélkül Fiatot vezetett.
Ha nem Fiat, akkor Vespa
Igazi sztár lett abból a 103 éves olasz hölgyből, aki jogosítvány nélkül Fiatot vezetett.
„Sweet sixteen”
Billy Idol dalában jobban hangzik, a Központi Statisztikai Hivatal összesítésében már kevésbé, a 16-os szám, amely felé a személyautóink átlagéletkora tart.
„Sweet sixteen”
Billy Idol dalában jobban hangzik, a Központi Statisztikai Hivatal összesítésében már kevésbé, a 16-os szám, amely felé a személyautóink átlagéletkora tart.
Követik az idők szavát: páncélozott Toyota
Gyári extraként rendelhető páncélozás a Toyota Hiluxhoz: de nem az európai piacon.
Követik az idők szavát: páncélozott Toyota
Gyári extraként rendelhető páncélozás a Toyota Hiluxhoz: de nem az európai piacon.
2,6 millió km-t futott Toyota: és még bírta volna
Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban.
2,6 millió km-t futott Toyota: és még bírta volna
Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban.
Ilyen sem történik sokszor
Megbírságoltak egy 103 éves olasz nőt, mert lejárt jogosítvánnyal és biztosítás nélkül vezetett.
Ilyen sem történik sokszor
Megbírságoltak egy 103 éves olasz nőt, mert lejárt jogosítvánnyal és biztosítás nélkül vezetett.
Autók negatív extrákkal
450 ezer kilométert tüntettek el egy Volvo számlálójából, hogy jobb áron eladhassák. Ilyen és ehhez hasonló rekordok születtek tavaly.
Autók negatív extrákkal
450 ezer kilométert tüntettek el egy Volvo számlálójából, hogy jobb áron eladhassák. Ilyen és ehhez hasonló rekordok születtek tavaly.
LEGO-BMW csodák
A Speed Champions sorozat 676 alkatrészből álló újdonságaként lesznek kaphatók a BMW versenyautói LEGO-készletben.
LEGO-BMW csodák
A Speed Champions sorozat 676 alkatrészből álló újdonságaként lesznek kaphatók a BMW versenyautói LEGO-készletben.