Finisbe ért a Toyota kínai önvezető programja. A japán márka és Pony.ai megkezdték a közös fejlesztésű autonóm taxik szériagyártásának előkészítését.
Több mint egymilliárd jüanos, azaz mintegy 50 milliárd forintos befektetéssel új vegyesvállalatot hoz létre a Toyota Motor Corporation, a GAC-Toyota, valamint a robotjármű-fejlesztő specialista Pony.ai. Az új cég feladata, hogy előkészítse és megkezdje a Toyota és a Pony.ai közös fejlesztésű robottaxijainak a sorozatgyártását.
A Toyota 2019 óta több százmillió dolláros befektetéssel segítette a kínai és észak-amerikai érdekeltségekkel egyaránt rendelkező Pony.ai vállalatot. A Toyota támogatását élvező start-up tavaly decemberben kapta meg a kínai hatóságok engedélyét a robotjárművek vezető nélküli, közúti tesztüzemére. Jelenleg négy metropoliszban: a 23,4 millió lakosú Sanghajban, a 18,8 milliós Pekingben, valamint Sencsenben és Kantonban (12,7, illetve 11,6 millió lakos) futnak nyilvánosan igénybe vehető, sofőrmentes Pony.ai robottaxik.
A világ többi részén jogos biztonsági aggodalmak miatt a törvényi szabályozások és megkötések nem teszik lehetővé a járművek kísérő sofőr nélküli üzemeltetését, így a gyártóknak jó tesztterep a távol-keleti nagyhatalom. A Toyota kihasználja a kínai lehetőséget, az autonóm mobilitási rendszerek mellett itt próbálják ki az intelligens vezetői környezetet (smart cockpit), amely mesterséges intelligencia alkalmazásával vesz át feladatokat a sofőrtől.
A Toyota idén áprilisban jelentette be, hogy két új elektromos típust vezet be a kínai piacra. A bZ Sport Crossover Concept és a bZ FlexSpace Concept tanulmányautóként bemutatott kocsikat a helyi FAW Toyota és GAC Toyota fejleszti és 2024-től lesznek kaphatók. Várhatóan e típusok adják az alapját az önvezető taxiknak is.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.