Magazin

Rendszerbe kapcsolnák az autókat

2021.05.25. 06:07

A Toyota, a Daihatsu, valamint a Subaru, a Mazda és a Suzuki megállapodott az új generációs járműkommunikációs eszközökre vonatkozó műszaki specifikációk közös fejlesztéséről.

Jarmu Infrastruktura Kommunikacio

A japán márkák célja a kommunikációs rendszerek egységesítésének és így a rendszerbe kapcsolt szolgáltatások mielőbbi megvalósítása. biztosítása. A CASE (rendszerbe kapcsolt, önvezető/automata, közösségi, elektromos) mozaikszóval jelzett fejlesztések révén átalakulás várható az autóiparban, mert a rendszer-módszerek rohamosan fejlődnek a technológia és az üzleti felhasználás kommunikációs és adatszempontjai oldaláról, ideértve a felhőalapú szolgáltatásokat, a dolgok internetjét (IoT), a nagy mennyiségű adatelemzést (Big Data) és a mesterséges intelligenciát (MI) is. Az egyes autógyártók egymástól függetlenül fejlesztik a járművek közötti kommunikációt biztosító eszközöket, a cégek különböző megközelítést választottak a fejlesztés és a releváns erőforrások bevonása kapcsán, akár olyan esetekben is, amikor ugyanarról a szolgáltatásról (például távműködtetési funkciókról) van szó. A vállalatok a rendszerbe kapcsolt autók alapvető funkcióit nyújtó, járművek közötti kommunikációs eszközök fejlesztésének együttműködéses alapokra helyezésével, az alkalmazások és szolgáltatások saját cégeiken belüli fejlesztésével, valamint a járművek közötti kommunikációs eszközök fejlesztésének hatékonyabbá tételével és felgyorsításával tudják a rendszerbe kapcsolt szolgáltatásokat hozzáférhetővé tenni.

A Suzuki, a Subaru, a Daihatsu és a Mazda jelenleg a saját technológiáikat építik be a Toyota által kifejlesztett járműkommunikációs alaptechnológiába, ugyanakkor közösen alakítják ki azokat a rendszereket a következő generációs járművek számára. A rendszerek ugyanazt a technikai specifikációt alkalmazzák a járművek és hálózatok, valamint a járművek és járműkommunikációs központ közötti kommunikációban. Ennek eredménye, hogy a járművek és a járművek közötti kommunikációt biztosító eszközök kommunikációs minőségének stabilizálásával kényelmesebb rendszerbe kapcsolt szolgáltatásokat, például jobb minőségű ügyfélszolgálati hívásokat és nagyobb adatsebességet lehet elérni. Ugyanakkor lehetőség nyílik az egyes résztvevő vállalatok fejlesztési terheinek csökkentésére, valamint a rendszer működésének és verzióváltásainak egyszerűsítésére.