A hazai gyártású Pannónia motorkerékpárokat aligha kell bemutatni. A 60-as és 70-es évek legendás kétkerekűje a magyar járműgyártás egyik büszkeségévé vált, s a márkának napjainkig is sok rajongója van. A rendőrség már a 60-as években is használt Pannóniákat, de ezek a sorozatgyártású, többségében T5 és P10 modellek semmiben sem tértek el a kereskedelmi forgalomban kapható változatoktól.
Az első rendőri jellegű sorozatra – 20 db P20-as modellre – 1972-ben adták le a rendelést, melyet 1973-ban és 1974-ben összesen 80 db P21-es követett. A rendőrségi motorkerékpárok formája összetéveszthetetlenül Pannónia maradt, mégis számos egyedi ismertetőjeggyel rendelkezett.
A rendőri jelleg első sorban a jármű színében mutatkozott meg. Az üzemanyagtank kék színű volt, míg a jármű más részei fehér színt kaptak. Az egyedi kialakítású bukócső tetejére került a két darab kéklámpa. Ezek eredetileg Barkas ködfényszórók voltak, kékre festett üveggel, majd később kék izzókat helyeztek az átlátszó üvegű lámpatestbe. A kék lámpa kapcsolója az első fényszóró tetejére került. A jármű kormánya szélesebb volt az átlag Pannóniákénál, s mindkét végére az MZ-ktől származó irányjelzőt helyeztek.
A rendőri Pannóniák két akkumulátort kaptak, így a szerszámos doboz az eredeti helyéről a hátsó sárvédő jobb oldalára került. Az autópálya rendőrséghez került példányokra kivilágítható „Stop” feliratot is szereltek az ülés mögé.
A kéthengeres, 246 cm3-s, 22 lóerős rendőri P21-esek az akkori átlagmotoroknál gyorsabbak voltak, mégsem váltak be igazán rendőri célokra. Kísérési feladat végzése közben nem egyszer előfordult, hogy a védett vezető és kísérete panaszkodott a kétütemű járművek által kibocsátott „átláthatatlan” füstfelhőre, míg járőrszolgálatban a motorok a nagyobb teljesítmény ellenére sem bírták a tartós gyors igénybevételeket.
A rendőrségi Pannóniákat a 70-es évek végén végleg kivonták a szolgálatból. Néhány példányuk a mai napig fennmaradt, a szerencsésebb darabokat műgyűjtők gondozzák.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.