A sávban csalinkázó, a forgalom ritmusától eltérően, fura vigyázatlansággal haladó járművek, a dugóban a másiktól 2-3 autónyi követési távolságot tartó vezetők ma már megszokott jelenségek az útjainkon: és mindenki sejti, az így viselkedő autós éppen mobilozik.
Négyszer nagyobb a valószínűsége annak, hogy balesetet szenved az a sofőr, aki használja az okostelefonját vezetés közben. A figyelmetlen vezetés halálos balesetekhez vezethet, amelyek többsége elkerülhető lenne. “A figyelemelterelő mobilkészülék használat számos helyzetben előfordul, az autózáson kívül is. A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és más közlekedőknek is tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen kockázatot vállalnak, amikor a forgalomban használják a telefonjukat.” – mondta Laurianne Krid, az FIA I. régiójának vezérigazgatója. Az FIA I. régió éppen ezért tudatosító kampányt indított a témában, a kampányanyagokat 26 nyelvre fordították le, és Európa, a Közel-Kelet és Afrika 33 országában terjesztik. Az FIA I. régió közlekedésbiztonsági kampányát az FIA Road Safety Grant programja támogatja. Az 1904-ben alapított Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) 146 ország vezető nemzeti autós szervezeteit tömöríti, és a világ motorsportjának irányító szerve. Az FIA I. régiójának brüsszeli székhelyű irodája egy fogyasztó képviseleti szervezet, amely 101 mobilitási klubbot tömörít, amelyek több mint 40 millió tagot reprezentálnak Európából, a Közel-Keletről és Afrikából.
Az FIA I. régiójának közlekedésbiztonsági kampánya a vezetés közbeni figyelemelterelő mobil használattal kapcsolatos megfontolásokra hívja fel a figyelmet.
- Egyre kevésbé tudunk okostelefon nélkül élni, de miért kockáztatnánk érte egy balesetet, vagy az életünket?
- Ugyan sok járművezető használja a mobiltelefonját navigációs célokra, de fontos, hogy a programot még a motor beindítása előtt be kell állítani!
- Az okostelefonokra érkező értesítések szintén elterelhetik a figyelmet. Ha vezetés előtt bekapcsoljuk a “ne zavarjanak” üzemmódot, csökkenthetjük a mobilon megjelenő értesítések számát.
- Az FIA I. régiója felszólítja a járművezetőket, hogy várjanak a biztonságos célba érésig az SMS-ezéssel, telefonálással, vagy e-mailezéssel.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.