Nagy hatótávolságot, rendkívül rövid töltési időt ígér a VW a 2026-ra beharangozott középkategóriás elektromos autójával.
Az auto neve Trinity lesz, amelyről persze a többségnek a Mátrix című film hősnője ugrik be. De talán így, minthogy pozitív hősnő, jó is a képzettársítás. Jön a pozitív autóipari hős, ami megváltja az elektromos autózást, megszabadítja a nyűgjeitől, ami még mindig a benzintankoláshoz képest lassú töltési idő, és a még mindig nem mindenre elég hatótáv, és a belső égésű motorral szerelt autókhoz képesti magas ár.
A Trinity-nek megmutatta a VW a sziluettjét, és ennek kapcsán mesélt is róla. Tehát az elektromos hajtású autó 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és a gyártó szerint új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, továbbá képes lesz 4-es szintű önvezetésre is. Új fejlesztésű elektromos platform a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártás jellemzi.
„A Trinity az ACCELERATE stratégiánk demonstrációs, un. világítótorony projektje, a szoftveres álomautónk.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. A Trinity egy nagy darabszámú szegmensben teszi elérhetővé az autonóm vezetést számos ember számára. A sorozatgyártás indításakor a Trinity már a 2+ szinten lesz és műszaki szempontból készen áll a 4-es szintű autonóm közlekedésre. „Méretgazdaságosságunkat kihasználva rengeteg embernek tesszük hozzáférhetővé az autonóm közlekedést és építünk egy neurális tanulási hálózatot. Így megteremtjük a feltételeket egy, a járműflottán belül történő folyamatos adatcseréhez – például a forgalmi helyzettel, különböző akadályokkal vagy balesetekkel kapcsolatban.” – teszi hozzá Ralf Brandstätter.
A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülnek majd és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lesznek. Az autók fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek pedig igény szerint aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján keresztül. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét. Azzal, hogy az autók fejlesztése egyre inkább egy szoftver alapú termék irányába halad, a Volkswagen új, információ alapú üzleti modellek számára teremti meg a feltételeket. Az egyéni mobilitás belépési feltételei alacsonyabbra kerülnek, ezzel együtt új felhasználói csomagok jelennek meg a kínálatban.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.