Szaporodnak a hírek, miszerint a folyamatosan működő fedélzeti kameráik miatt a Tesla típusait kitiltják hatósági területekről, vagy éppen védett rendezvényekről. A jelenség elgondolkoztató.
Sokan nem gondolnak bele, de az autó-fedélzeti kamerákkal készített felvételek ugyanúgy jogsértőek és zavaróak lehetnek mások számára, mint az engedély nélküli drón felvételek, vagy a kézből készített videó-, és fényképfelvételek. A felvétel készítés, és a felvételek felhasználása is lehet zűrös, bár az előbbi általában akkor okoz gondot, ha valamilyen formában a felhasználás megtörténik: a felvételt nyilvánosságra hozzák a rajta szereplők (legyenek természetes vagy jogi személyek) engedélye nélkül, vagy a felvételeket kielemezve gyűjtenek adatokat, amelyek hátrányba hozzák a megfigyeltet, vagy előnyt jelentenek az adatgyűjtőnek.
És miért pont a Tesla áll a támadások fókuszában? A Tesla típusainak kamerái folyamatosan monitorozzák a környezetüket és az autók netkapcsolattal exportálják a felvételeket, amelyek Európa esetén a Tesla Hollandiában található szervereire kerülnek. Tehát lényegében a Tesla felvételek azonnal felhasználásra készek, úgy, hogy a Tesla tulajdonosok jó része valószínűleg nem tud arról, hogy az autóik által rögzített felvételekkel mi történik. A felhasználás ellenőrizhetetlen. (A képen látható, hogy a Tesla a teljes környezetét figyelni képes 8 kamerával).
Ez a gyakorlat biztonsági rést jelenthet minden olyan hatóság számára, amely a munkájának jellegéből adódóan bizonyos tevékenységeit a nyilvánosság nélkülözésével folytat. Ilyen hatóság a rendőrség is, hiszen egy célzott megfigyeléssel például a civil ruhás nyomozók személyazonossága is kideríthető, vagy egy akcióra készülő bevetési egység indulási ideje is valós időben jelezhető az érintettek számára.
Felröppent a hír, miszerint a fentiek miatt a német rendőrségi objektumokból és azok környékéről kitiltották a Tesla típusokat. Utánanéztünk mi igaz a hírből. A német rendőr-kollégák közlése szerint a hír részben igaz. Az igaz rész az az, hogy minden németországi rendőrségi biztonsági területen tilos a kép- és hangfelvételek készítése, ami az autókamerákra is kiterjed. A tilalom betartásáért mindenki felelős. A „nem igaz” része a hírnek a Teslákra vonatkozó tilalom.
A híreknek alapot adó, nyilvánosságra került német belső felhasználású rendőrségi közlemény célja az volt, hogy felhívja az állomány figyelmét a lehetőségre, amelyet a Tesla gépkocsik technológiája ad. Német forrásunk szerint, ha szabályozzák a kamerával felszerelt elektromos autók „biztonsági területre” való behajtását, az mindegyik ilyen típust érinteni fogja, nem csak a Teslát. Tehát minden olyan autót, amely aktív felügyeleti és biztonsági rendszerrel rendelkezik, függetlenül az autó gyártmányától.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.