A Peugeot ráhajtott az elektromos és digitalizált bringák gyártására. Teherszállítókat is kínálnak.
Armand Peugeot 1882-ben kezdte el a kerékpárgyártást, és megalapította hozzá a Cycles Peugeot vállalatot. Az egykor családi márka azóta eltérő intenzitással gyárt kerékpárokat. A most bemutatott új elektromos bringáik tervezésébe a BeWeel start-up vállalkozást is bevonták – tíz másik mellett ezt is támogatja a Stellantis Ventures, a Peugeot anyavállalatának kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó ága, eddig 100 millió eurót biztosítottak nekik. A specializált szellemi erőforrásra azért volt szükség, mert igyekeztek alaposan felfésülni a kerékpár fogalmát: az új modellcsalád nem csak elektromos, hanem hálózatba kapcsolt, és az értékesítéstől a karbantartásig, a finanszírozástól a lopásvédelemig okostelefonos alkalmazással kezelhető.
Három prototípust mutattak be, egy hagyományos vázú városi kerékpárt és két teherszállító (cargo) kerékpárt. Utóbbiak közül a Longtail verzión a hátsó váznyúlványt meghosszabbítva, a nyeregcső mögött alakították ki a rakodófelületet (amely akkora, hogy két gyermekülés is rárakható egymás mögött). A másik teherbringa rakodófelületét az első tengelytáv nyújtásával, a kormány előtt alakították ki (mint régen a szódás) a neve Front Load. Ez már három gyermek szállítására is alkalmas (úgy látszik a gyerek az új csomagszállítási kapacitás mércéje).
A három elektromos kerékpár mellé kínálnak okostelefonra telepíthető alkalmazást is. A funkciói: a lopásvédelem és a riasztóberendezés, a valós idejű navigációs szolgáltatás és a műhold alapú helyzetmeghatározás, az időjárás-előrejelzés, az útvonal-statisztikák és egy sor további olyan szolgáltatás, amelyekkel eddig leginkább a Peugeot online adatkapcsolatú személyautóinál volt megszokott – vagy régóta működő független applikációknál. Szintén autóipari kötődésű az az akkumulátorvezérlő szoftver, amely igény szerint módosítja az elektromos hajtás erejét, hogy mindig az adott pillanatban szükséges mértékű rásegítést biztosítson a kerékpárosnak. Az új bringákat a tervek szerint 2023 végétől, 2024 elejétől kezdik kiszállítani. A hálózatba kapcsolható, új e-bringák vételára még nem nyilvános.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.