A Peugeot ráhajtott az elektromos és digitalizált bringák gyártására. Teherszállítókat is kínálnak.
Armand Peugeot 1882-ben kezdte el a kerékpárgyártást, és megalapította hozzá a Cycles Peugeot vállalatot. Az egykor családi márka azóta eltérő intenzitással gyárt kerékpárokat. A most bemutatott új elektromos bringáik tervezésébe a BeWeel start-up vállalkozást is bevonták – tíz másik mellett ezt is támogatja a Stellantis Ventures, a Peugeot anyavállalatának kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó ága, eddig 100 millió eurót biztosítottak nekik. A specializált szellemi erőforrásra azért volt szükség, mert igyekeztek alaposan felfésülni a kerékpár fogalmát: az új modellcsalád nem csak elektromos, hanem hálózatba kapcsolt, és az értékesítéstől a karbantartásig, a finanszírozástól a lopásvédelemig okostelefonos alkalmazással kezelhető.
Három prototípust mutattak be, egy hagyományos vázú városi kerékpárt és két teherszállító (cargo) kerékpárt. Utóbbiak közül a Longtail verzión a hátsó váznyúlványt meghosszabbítva, a nyeregcső mögött alakították ki a rakodófelületet (amely akkora, hogy két gyermekülés is rárakható egymás mögött). A másik teherbringa rakodófelületét az első tengelytáv nyújtásával, a kormány előtt alakították ki (mint régen a szódás) a neve Front Load. Ez már három gyermek szállítására is alkalmas (úgy látszik a gyerek az új csomagszállítási kapacitás mércéje).
A három elektromos kerékpár mellé kínálnak okostelefonra telepíthető alkalmazást is. A funkciói: a lopásvédelem és a riasztóberendezés, a valós idejű navigációs szolgáltatás és a műhold alapú helyzetmeghatározás, az időjárás-előrejelzés, az útvonal-statisztikák és egy sor további olyan szolgáltatás, amelyekkel eddig leginkább a Peugeot online adatkapcsolatú személyautóinál volt megszokott – vagy régóta működő független applikációknál. Szintén autóipari kötődésű az az akkumulátorvezérlő szoftver, amely igény szerint módosítja az elektromos hajtás erejét, hogy mindig az adott pillanatban szükséges mértékű rásegítést biztosítson a kerékpárosnak. Az új bringákat a tervek szerint 2023 végétől, 2024 elejétől kezdik kiszállítani. A hálózatba kapcsolható, új e-bringák vételára még nem nyilvános.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.