A Scania elsőként mutatta be a kereskedelmi forgalomba kerülő elektromos közepes- és nehéztehergépjárműveit.
A nagy teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid és teljesen elektromos tehergépkocsikkal kezdetben a városi alkalmazásokra összpontosítanak, beleértve a kiskereskedelmi elosztófuvarozást is. A következő években a Scania folytatja a villamosított járművekből álló termékcsaládjának fejlesztését minden alkalmazási terület számára, beleértve a hosszú távú és az építőipari fuvarozást is. A Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson megemlítette, hogy „Az elkövetkező években évente mutatunk be elektromos járműveket. Néhány éven belül hosszú távú fuvarozásban használható elektromos tehergépkocsikat is bemutatunk, amelyek gyorsan tölthetők majd a járművezetők 45 perces kötelező pihenőideje alatt.” A nehéz-tehergépkocsik villamosítása fontos a párizsi egyezmény célkitűzésének eléréséhez, amely szerint a globális felmelegedés mértékét 1,5 Celsius-fok alá kell korlátozni.
A Scania teljesen elektromos teherautója – amelyet L- és P-szériás fülkékkel kínál – 165–300 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal rendelkezik a 230 kilowatt teljesítményű villanymotor áramellátásához, amely körülbelül 310 lóerőnek felel meg. Az ügyfelek választhatnak öt- vagy kilenc akkumulátort, utóbbival a hatótávolság elérheti a 250 kilométert egy feltöltéssel. A Scania hálózatról tölthető hibrid tehergépkocsija, amely szintén L- és P-szériás fülkékkel készül, lehetővé teszi, hogy a jármű nagy távolságokat a belső égésű motorjával tegyen meg, majd szükség esetén körülbelül 60 kilométert mehessen elektromos üzemmódban.
Mindkét műszaki megoldás a Scania moduláris rendszerén alapul, amelynek részegységei beváltak a gyártó teherautó-kínálatában. Az általános és a szabályozott hőmérsékletű áruk szállításán túlmenően az e-teherautók alkalmazhatók horgos konténeremelő, billencs, betonkeverő és hulladékgyűjtő felépítménnyel is, akárcsak tűzoltóautónak és egyéb műszaki mentőjárműveknek is.
A teljesen elektromos tehergépkocsiban a belső égésű motor helyén, a motorsátor alatt helyezkedik el egy akkumulátor, míg a többi négy, illetve nyolc az alváz mentén található. Az akkumulátorok egyenárammal tölthetők, 130 kilowatt teljesítménnyel kombinált töltőrendszerű (Combined Charging System – CCS) csatlakozón keresztül. A töltési idő kevesebb mint 55 perc öt akkumulátor és kevesebb, mint 100 perc a kilenc akkumulátor esetén. Emellett az akkumulátorok menet közben is töltődnek a rekuperációs fékezés energiája által.
Mivel a hálózatról tölthető hibrid tehergépkocsi belső égésű motorral is rendelkezik, kevesebb hely marad az akkumulátoroknak. Ezt a modellt így három akkumulátorral szerelik fel, amelyek kilencven kilowattóra kapacitást biztosítanak a 115 kilowatt teljesítményű villanymotornak. A töltési idő nulláról nyolcvan százalékra körülbelül 35 perc, és a rekuperációs fékezés energiájával való töltés mellett az akkumulátorok töltöttségi szintje fel-, illetve lerakodás közben is növelhető. Az elektromos hajtáslánchoz egy 280–360 lóerős belső égésű motor társul. A hatótáv tisztán elektromos üzemmódban maximum hatvan kilométer.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.