A Ford kigondolt egy újabb megoldást, hogy az elektromos autók hatótávolságának csökkenése nélkül legyen meleg az utastérben.
Az elektromos autók hatótávnövelésén dolgozva gondoltak ki új fűtési elképzeléseket a Fordnál. Az elektromos autók fűtése alapelképzelésében azonos a belső égésű motorokat használó kocsikhoz: a belső térbe meleg levegőt fújva oldják meg a fűtést. Persze a két üzemmódú jármúfajta között alapvető különbség, hogy a belső égésű motorral szerelt járművek esetén üzemmeleg állapotban a motor veszteséghőjét használjuk fűtésre, tehát olyan energiaforrást, amely amúgy veszendőbe menne, míg az elektromos autók esetén a fűtés alapvetően elektromosan megoldott, tehát az akkumulátorokban tárolt villamos energiát kell használni a fűtésre (a bonyolultabb elektromos autók szintén tudnak veszteséghőből is, illetve hőszivattyú megoldással meleget szállítani az utastérbe, de ezek a megoldások vagy nem alkalmasak a teljes kívánt fűtésteljesítmény előállítására, vagy szintén hasznos energiát vonnak el a motorüzemtől, tehát mindenképppen használják, és ekképpen merítik az akkut).
Visszatérve a Ford megoldásra, arra gondoltak, hogy a levegő helyett az utastéri berendezést fűtenék – mint részben történik ez régóta az autóknál, mint ülésfűtés, kormányfűtés. Igazán az ötlet is onnan eredhet, hogy a villanyautósok is sokan az ülésfűtéssel oldják meg a melegigényüket, amely kevesebb energiát kíván, mint a légtér felfűtése. Elsősorban olyan felületeket fűtenének a Fordnál, amelyekkel az utasok közvetlenül kapcsolatba kerülnek, magyarul hozzáérnek, de részben olyanokat is fűtenének amelyek sugározzák a hőt az autóban ülők felé. A felületek melegítése 13 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a levegő felfűtése. Ezzel a megoldással hideg időben egy feltöltésből öt százalékkal nagyobb hatótávolság hozható ki. A felületfűtés mellett szól, hogy hidegben az ajtókat vagy az ablakokat nyitva az autóban gyorsan csökken a hőmérséklet, így a klímarendszerrel megtermelt hő gyorsan elillan, viszont a fűtött felületek továbbra is melegek maradnak. A fordosok felszereltek egy Ford E-Transitot fűtött kartámaszokkal, padlószőnyegekkel, ajtópanelekkel, napellenzőkkel, valamint egy kormánykerék mögé beépített fűtőpanellel. A tesztek során mintaként szolgált számukra egy csomagkézbesítő, egy speciális termékeket szállító fuvarozó és egy iparos 350 kilométert felölelő munkanapja Kölnben és a város környékén. Az élő tesztek alapján számították ki az energiafelhasználási mérlegeket.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.