A SEAT martorelli üzemeiben megkezdi a lélegeztető gépek gyártását, így biztosítva az üzem további működését és hozzájárulva a COVID-19 járvány okozta megbetegedések hatékonyabb kezeléséhez.
A SEAT által gyártásba vett lélegeztető gépeket a Spanyol Gyógyszer- és Egészségügyi Termékek Ügynöksége vizsgálta klinikai szinten, majd engedélyezte a készülékek napi termelését. A gyártás a hatóságokkal egyeztetve történik, a termelés intenzitását hozzáigazítják az igényekhez, hogy elkerüljék a felesleges készlethalmozást. A vállalat szerint megoldható, hogy napi 300 lélegeztető gép hagyja el az autógyárat: a készülékek a SEAT Leon gyártósorán készülnek.
Az OxyGEN elnevezésű lélegeztető készülék a Protofy.xyz cég által gyártásra bocsátott ingyenes tervdokumentáció alapján készül. A tervezés Dr. Manel Puig Domingo (Germans Trias y Pujol Kutató Intézet), Dr. Oriol Estrada (Hospital Germans Trias i Pujol) és Dr. Josep María Nicolás (Hospital Clínic) orvosok koordinálása mellett folyt. A terveket két hét alatt véglegesítették. Érdekesség, hogy a lélegeztető gépbe átalakított ablaktörlő motort építenek be. Minden eszközben több mint 80 elektronikus és mechanikus alkatrész van, és a gép alapos minőségellenőrzésen megy át, és ultraibolya fénnyel sterilizálják.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.