Dél-afrikai specialista dolgozik az új Toyota Land Cruiser 300 páncélozott változatán.
Dél-Afrikában az SVI cég dolgozik a Toyota Land Cruiser védett változatának a kialakításán. Az utcai célú páncélozott személyautók kialakítására specializálódott céghez kerültek a nem túl jó közbiztonságú országba érkező első új Land Cruiserek, amelyekből a dízel verziót nézték ki a páncélcsomag cipelésére. Az elképzelésük szerint B6-os szintű védelemmel látják el a jól terhelhető alvázas autót.
A védett személyautók védelmi szintjeit a nemzetközi sztenderdek B4-től B8-ig jelölik. Nagy vonalakban leírva a B4 védelmet ad a maroklőfegyverek ellen, a B4+/B5 a kis kaliberű, de nem puskalőszert tüzelő (pl. 5,56 mm, 7,62 mm, köztük AK) automata fegyverekből leadott lövések ellen, a B6 az összes kézifegyver tüze ellen. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy az általánosan elérhető, elsősorban polgári lőszertípusokkal kiváltott tűz ellen védenek, a speciális katonai lőszerekkel (például keményfémmagvas lövedékkel ellátott lőszerek átütik, átüthetik a kocsik páncélzatát). A B7 szint már rendelkezik robbantás elleni védelemmel is, akárcsak a B8, de ez utóbbi kettő csak állami szervek és biztonsági cégek számára érhető el.
Az SVI-nél a korábbi, Land Cruiser 200-as modellből is kínált páncélozott verziót. Az új 300-as széria gyárilag könnyebb és erősebb a 200-asnál (a súlycsökkentés érdekében a karosszériaelemek többsége alumíniumból készül, beleértve az ajtókat is). A dízelmotoros verziók páncélozása mellett szól a motorok nagy nyomatéka és kis fogyasztása mellett, hogy a gázolaj nem robbanékony, mint a benzin.
A fejlesztés kezdetén az SVI-nél a Land Cruiser 300-ast szétszerelték, hogy megmérhessék, hogy a szükséges megerősítések számára mennyi hely áll rendelkezésre. Egy háromtengelyes mérőkar és egy 3D szkenner segítségével elkészítették a kocsi térbeli modelljét, ezen történt a tervezés. Az SVI könnyű és erős kompozit anyagokból álló páncélozást használ, hogy mérsékelje a hozzáadott tömeg mértékét. Az SVI jelezte, hogy a páncélcsomag kifejlesztése körülbelül két hónapig tart a Land Cruiser 300 számára. A gyártás azután kezdődik meg, hogy elvégezték az első kész jármű védelmének, valamint menettulajdonságainak a vizsgálatát, kiértékelték az eredményeket, és megfelelőnek találták azokat.
Ugyan a Land Cruiser 300 páncélcsomagjának pontos ára még nem nyilvános, de az SVI szerint a 360 fokos, B6-os védelmet nyújtó átalakítás hozzávetőleg nettó 900 ezer dél-afrikai randba, azaz nagyjából 18,6 millió magyar forintba fog kerülni.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.