A tegnapi budapesti meccs kapcsán a BKK megosztotta a tapasztalatait, hogy milyen feladatokat kell megoldani, mit jelent egy ilyen óriásrendezvény közlekedési hátterének a biztosítása.
A feladat nagyon összetett volt: meg kell oldani, hogy mindenki megérkezhessen időben, meg kellett oldani, hogy a meccs végével egyszerre nekiinduló tömeget az utak-járművek tudják fogadni, és fel kell készülni váratlan eseményekre is. Közlekedési szempontból komoly kihívást jelent egy olyan budapesti nagyrendezvény, mint amilyen például a vasárnapi Magyarország–Montenegró labdarúgó-Eb-selejtező volt. Ilyen események háttérmunkájaként a BKK szervezi és koordinálja a megszokottnál nagyobb forgalmat, valamint végrehajtja a közúti korlátozások miatti teendőket.
Kiket „mozgósít” ilyenkor a budapesti szervezet? 20-25 fő szervez, munkába állít 22 plusz villamost és a normál járatok felett 7 metrószerelvényt, 8 tartalékbuszt, és kihelyez 7 helyszíni forgalomirányítót. A BKK feladata a munka során, hogy megfelelően biztosítsa a közlekedést mindenkinek, tehát nem csak azoknak, akik az adott rendezvényre tartanak.
A november 19-ei, vasárnap délutáni Magyarország–Montenegró labdarúgó-Eb-selejtezőnek a több mint 67 ezer férőhelyes Puskás Aréna adott otthont. A BKK, a főváros és a rendezvény szervezőjének közös érdeke volt, hogy a létesítmény megközelítéséhez minél többen a közösségi közlekedést – főleg a kötöttpályás közlekedési eszközöket – válasszák. Ez kevesebb stresszel jár, és gyorsabb, mint autóval utazni. Fontos szempont az is, hogy a Puskás Aréna környékén meccs- vagy koncertnapokon ideiglenes forgalmi korlátozásokat vezetnek be. Korlátozottak a parkolási lehetőségek, illetve a környék úthálózata sem bírná el a tömeges gépjárműforgalmat, aránytalanul hosszú kocsisorok és közúti torlódások alakulnának ki a térségben.
A BKK a tömegrendezvények idején is sűríti a nagy kapacitású, kiszámíthatóbb és kötöttpályás közlekedést, mert azt kevésbé lassítja a közúti forgalmat. A szervezés során a mérkőzés kezdéséhez és befejezéséhez igazodva – a kapcsolódó feladatok és korlátozások összehangolásával – meghatározzák és előkészítik a közlekedési rendet, a létesítmény környezetében tervezett útlezárásokat figyelembe véve pontról pontra kitűzik a feladatokat, miközben számba veszik a közösségi közlekedés legnagyobb kapacitását. Mindeközben együttműködnek az érintett szervezetekkel, úgymint a rendezvényszervező cég, a közútkezelő Budapest Közút, a különböző hatósági és biztonsági szervek (rendőrség, katasztrófavédelem). Az előkészítő munka során fontos, hogy gondoskodnak arról, hogy a közlekedőket a megfelelő időben pontosan, részletesen és teljeskörűen tájékoztassák.
Így már érthető az esemény előkészítése és lebonyolítása során a BKK részéről résztvevő 20-25 fő munkája, akik a forgalomszervezési, a menetrendi, a forgalomfelügyeleti, az utastájékoztatási és a biztonsági szervezetekkel való összehangolási feladatokat végzik. A Puskás Arénánál a BKK-nak jól bevált gyakorlata van a telt házas rendezvényekre, ami már a koronavírus-járvány miatt 2021-ben rendezett Európa-bajnokságon is jól működött. A kötöttpályás hálózat (az 1-es villamos, illetve a 2-es és a 4-es metró) maximális kapacitása mellett 1-1,5 óra alatt el lehet szállítani a teljes stadionnyi többletutast villamossal és metróval.
A kötöttpályás közlekedés járatsűrítése mellett a Thököly úti buszokon tapasztalható utasszám-növekedés miatt a mérkőzés előtt és után minden expresszjárat megállt a Stefánia út és a Reiner Frigyes park megállóban. Ezt kiegészítve, a mérkőzés végén 8 tartalék autóbusz is készen állt a Stefánia úton a szurkolók hazaszállítására. A többletjárműveket és azok járművezetőit a BKV biztosította. A tartalék járművek megfelelő időpontban és adott vonalra beállításáról a BKK forgalomirányításért felelős szervezete gondoskodott. A stadion térségében 7 helyszíni forgalomirányító felügyelte és koordinálta a közösségi közlekedés lebonyolítását, akik a helyszíni rendőri irányítással is folyamatos kapcsolatot tartottak. További 4 BKK-utaskoordinátor segítette az utasok eligazodását és tájékoztatását.
A BKK a stadionban dolgozó operatív irányítási központba is delegált kapcsolattartó munkatársat, aki a szervezőkkel, a rendőrökkel és a biztonsági szolgálatokkal együtt figyelte a rendezvény lebonyolítását, illetve folyamatosan kapcsolatban állt a BKK forgalomirányító központjával. Az előkészítő munka során a BKK a várható létszám és a forgalmi adottságok alapján igyekszik megtervezni, mennyi és milyen mértékű beavatkozást kell végrehajtania ahhoz, hogy a rendezvényt megfelelően lehessen megközelíteni és elhagyni. Az előkészítő munka sokszor nagyobb erőfeszítést igényel, mint a feladatok végrehajtása. Idén eddig több mint 20 olyan nagyrendezvényt tartottak a fővárosban, amelyek jelentős (plusz)feladatot jelentettek a BKK-nak.
Ilyen volt például
- Ferenc pápa látogatása;
- a Guns N’ Roses és a Depeche Mode koncert a Puskás Arénában;
- a Majka és a Tom Jones koncert az MVM Dome-ban;
- az atlétikai világbajnokság;
- az augusztus 20-ai nemzeti ünnephez kapcsolódó programok;
- a Wizz Air Budapest félmaraton futóverseny;
- a SPAR Budapest maraton futóverseny, valamint
- a magyar labdarúgó-válogatott hazai mérkőzései.
Animációs kisfilmek gyerekeknek
A HUMDA közlekedésbiztonsági témájú animációs kisfilmeket készített gyerekeknek.

Animációs kisfilmek gyerekeknek
A HUMDA közlekedésbiztonsági témájú animációs kisfilmeket készített gyerekeknek.
2,5 % hagyja fel télen a nyárigumit
Felmérés szerint a magyar autósok 84 százaléka használ téli gumit télen.

2,5 % hagyja fel télen a nyárigumit
Felmérés szerint a magyar autósok 84 százaléka használ téli gumit télen.
Finalista lett az OBB jubileumi videója az OVA-n
A „30 éves az ORFK-OBB” videóval a készítő XMEDITOR kommunikációs ügynökség a kreativ.hu által rendezett OVA - Online Video Audio Awards versenyen, a társadalmi felelősségvállalás kategóriában finalista címet szerzett.

Finalista lett az OBB jubileumi videója az OVA-n
A „30 éves az ORFK-OBB” videóval a készítő XMEDITOR kommunikációs ügynökség a kreativ.hu által rendezett OVA - Online Video Audio Awards versenyen, a társadalmi felelősségvállalás kategóriában finalista címet szerzett.
Tapasztalatok az elektromos autózásról
A személyautó használat mellett szakemberek adták át a fuvarozásban és a buszközlekedésben gyűjtött tapasztalataikat is az ABB által szervezett kerekasztal beszélgetésben.

Tapasztalatok az elektromos autózásról
A személyautó használat mellett szakemberek adták át a fuvarozásban és a buszközlekedésben gyűjtött tapasztalataikat is az ABB által szervezett kerekasztal beszélgetésben.
Autó értékesítéssel kapcsolatos bűnbanda a bírók előtt
Ítéletet hoztak a csaknem száz vádlottas, határokon átnyúló autócsalási ügyben.

Autó értékesítéssel kapcsolatos bűnbanda a bírók előtt
Ítéletet hoztak a csaknem száz vádlottas, határokon átnyúló autócsalási ügyben.
Közútkezelői tapasztalatcsere
A Visegrádi országok (V4-ek) között a közutak kezelésére vonatkozó jó gyakorlatok rendszeres megosztását javasolta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

Közútkezelői tapasztalatcsere
A Visegrádi országok (V4-ek) között a közutak kezelésére vonatkozó jó gyakorlatok rendszeres megosztását javasolta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.
Csendesebb és tartósabb útfelület
Elkészült Magyarország leghosszabb gumibitumenes útszakasza.

Csendesebb és tartósabb útfelület
Elkészült Magyarország leghosszabb gumibitumenes útszakasza.
Valós idejű adatok alkalmazása Budapest közlekedésében
A főváros több csomópontjában új típusú lámpaprogramozást alkalmaznak, amely a Google támogatására épül. Az alkalmazók várakozása szerint így csökkenhetnek például a várakozási idők.

Valós idejű adatok alkalmazása Budapest közlekedésében
A főváros több csomópontjában új típusú lámpaprogramozást alkalmaznak, amely a Google támogatására épül. Az alkalmazók várakozása szerint így csökkenhetnek például a várakozási idők.