Gyári extraként rendelhető páncélozás a Toyota Hiluxhoz: de nem az európai piacon.
Egy dél-afrikai autóvédelemmel foglalkozó vállalkozás megállapodást kötött a Toyotával, amely szerint márkakereskedésből rendelhetők a B6-os védelmi szintet nyújtó, páncélozott Hiluxok. Dél-Afrikában márkák szintjén a Toyota, típusokra lebontva pedig a Hilux vezeti az eladásokat. A páncélozott és félkatonai járműveket fejlesztő SVI Engineering megállapodást kötött a Toyotával, hogy országukban a Toyota-márkakereskedésben megrendelhető a Hilux páncélozott változata – így megmarad az alapjármű gyári garanciája.
A platóshoz a „Stopgun V2.0” védelmi csomagot kínálják: ez az SVI legújabb könnyű “golyóálló” csomagja. A fent említett B6-os védelmi szint azt jelenti, hogy az autó ellenáll a gépkarabélyokból (pl. AK-47) kilőtt lövedékeknek, de a nagyobb teljesítményű, puskalőszert tüzelő (pl. 7,62x54R, 7,62×51 kaliberek) önműködő puskák (például SZVD – Dragunov -) lövedékeinek is, nem tekintve a speciális páncéltörő lőszereket. Az azonos lőszert tüzelő géppuskákkal szemben csak részleges, vagy kezdeti védelmet nyújt, azok tűzsűrűsége miatt.

A „Stopgun” a gyártói kínálatban a duplafülkés pickupokhoz is kérhető, de a Toyota csak a szimplafülkés, azaz egy üléssoros típusokhoz hagyta jóvá az átépítést. Ennek során az oldalablakokat fixen beépített, 36 mm-es páncélüvegre cserélik, az ajtókat 5 mm-es acéllemezekkel bélelik. Páncélozott a tűzfal is, illetve a motortérben minden létfontosságú mechanikus és elektronikus rendszer külön védőlemezt kap. Az oldalablakokat gyárilag lőnyílással szerelik, de kérhető a páncélozás ennek az elhagyásával is. A szélvédő osztott, de már létezik egy darabból álló, diszkrétebb páncélozott elem is.

A kézi váltós, hátsó- és összkerékhajtású Hiluxokhoz rendelhető csomag különlegessége, hogy beépítése után is funkcionális marad a függönylégzsák. Az átépítés nagyjából három hetet vesz igénybe, költsége nettó 333 ezer rand, azaz kb. 6,4 millió Ft; ebben a nagyobb tömeg miatt megerősített első futómű, a robusztusabb ajtózsanérok, valamint a masszív hátsó lökhárító is benne van. Az SVI számos átépítési opciót kínál Toyota-modellekhez. Hilux-alapokra épít csapatszállító járművet, a Land Cruiser 79-hez pedig kérhető olyan tolólap, amivel forrongások, lázadások idején eltakaríthatók az útakadályok és barikádok (ez az extra hamarosan a Hiluxhoz is rendelkezésre áll majd.)

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.