Kiszervezés helyett gyártásbeszervezés

2021.05.16. 09:49

A Volkswagen a zwickaui gyárában új présüzemet létesített, így az ott gyártott járművek lemezalkatrészeit helyben állítják elő, jelentős szállítási költséget megtakarítva.

A Volkswagen hivatalosan is átadta a kibővített présüzemet a Zwickauban működő elektromos jármű üzemében. Így a Zwickauban gyártott hat elektromos autótípus teljes karosszériáját a helyszínen préselik. A 74 millió eurós beruházás újabb előrelépést tesz lehetővé az ID.31 és ID.42 modellek ökológiai lábnyomának csökkentése terén. Így évente több mint 9000-rel kevesebb lesz a kamionút a karosszériagyártással kapcsolatban, és ezáltal évente 5800 tonnával kevesebb CO2-kibocsátás. Megszűnik a más helyekről, például Emdenből és Wolfsburgból történő beszállítás. Az sem mellékes, hogy 60 új munkahelyet teremttek a gyárban. A hivatalos megnyitón részt vett Michael Kretschmer, szász miniszterelnök, Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja, Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és Jens Rothe, a Volkswagen Saxony központi üzemi tanácsának elnöke társaságában.

Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja az ünnepségen kiemelte: „A cél a szén-dioxid-semleges termelés elérése minden európai MEB-helyszínen a zwickaui üzemhez hasonlóan. Zwickau ebben a tekintetben úttörő és példakép. Az új présüzem pedig fontos mérföldkő az „Úton a zéró kibocsátás felé” (Way To Zero) programunkban, amelynek eredményeként 2025-re járművenként 45%-kal kívánjuk csökkenteni termelésünk környezeti hatásait a 2010-es alapévhez képest – olyan területeken, mint az energiafelhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék és a vízhasználat. Ma már a Volkswagen személygépkocsi-gyártóhelyek 90%-a megújuló forrásokból vásárol villamos energiát. A „Nulla környezeti hatású gyár” (Zero Impact Factory) nevű környezetvédelmi program segítségével következetesen csökkentjük a termeléssel kapcsolatos emissziót az összes gyárban és a logisztikában is.”

A présüzem mellett egy automatikus rakodószalagot és egy 30 méter magas logisztikai magasraktárat is üzembe helyeztek a 8400 négyzetméteres területen. Csak a magasraktár 23 millió euróba került.A bővítés központi eleme a Schuler új XL-es présgépe, amelynek súlya körülbelül 180 tonna. Az autóipar egyik legmodernebb présgépe a világon. Így a wolfsburgi anyavállalat után a zwickaui létesítményben működik a második legnagyobb présüzem a Volkswagennél. Évente körülbelül 20 millió alkatrészt gyártottak Nyugat-Szászországban az elmúlt tíz évben. Az új XL-es présgéppel ez a szám 2022 elejére akár évi 30 millió alkatrészre nőhet, amelyek egy részét továbbra is a csoport többi telephelyére szállítják.

A „Way to Zero”, vagyis az Úton a zéró kibocsátás felé a márka fő terve, amelynek eredményeként a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitás mindenki számára elérhető lesz. Az út 2020-ban kezdődött az ID.3 piacra lépésével. Eközben a világautó globális bevezetése a MEB-platformon idén az ID.4-re összpontosít. Az elkövetkező években a Volkswagen károsanyag-kibocsátásmentes mobilitást kínál minden szegmensben az ID. családdal. A márka azt tervezi, hogy 2025-ig évente legalább 1,5 millió járművet gyárt, és 30%-kal csökkenti az ökológiai lábnyomát. A cél a teljes szén-dioxid-semlegesség 2050-ig – mind a termékek, mind a vállalat szempontjából.

Zwickau Vehicle Plant Resuming Production Of The Id.3 Slowly And
Zwickau járműgyárában folyik az elektromos VW-k összeszerelése

Legfrissebbek