Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Három nosztalgiavillamossal is utazhatnak az érdeklődők a fővárosban szombaton. A nosztalgiavillamosok reggel 9 órakor három helyszínről indulnak. A Puskás Ferenc Stadiontól indul és oda érkezik vissza – a Hungária, a Szépilona és a Budafok kocsiszínt érintve – az 1993-as, két vezetőállású, fűtéssel felszerelt, csillámpadlós, fénycsöves világítású MUV (Modernizált UV) 3430-as típusú nosztalgiajárat. Az FVV “Bengáli” 1233-as pályaszámú villamos Újbuda-központtól – a Budafok, a Hungária és a Szépilona kocsiszínt érintve – a Széll Kálmán térig közlekedik majd. Első járművét 1961-ben építette meg a Fővárosi Villamos Vasút (FVV) főműhelye saját tervek és koncepció alapján. A jármű a bengáli tigrisre utaló becenevet jellegzetes morgó hangja és lomha mozgása miatt kapta. A 611-es és 1820-as pályaszámú, felújított, favázas S járműtípusok a Széll Kálmán térről indulnak – a Szépilona, a Budafok és a Hungária kocsiszínt érintve -, majd a Puskás Ferenc Stadionhoz érkeznek meg. Az utasok menet közben ismerhetik meg a villamosközlekedés múltját és a közlekedéstörténet emlékeit. A nosztalgiavillamosokra csak előzetesen regisztrált, 16 évnél idősebb utasok szállhatnak fel. Budapest 150. születésnapjának tiszteletére összesen 150 utasnak lesz lehetősége a négyórás élményre: a MUV 3430 50 utassal, az FVV “Bengáli” 1233 70 utassal, a két S típusú villamos 15-15 utassal indul útnak.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.