Miután az Audi-gyárak saját töltőállomásain áttértek az R33 Blue Diesel használatára, bevezették az R33 Blue Gasoline-t is.
Sok új járművet, amely elhagyja az Audi gyárait, környezetbarátabb R33-as üzemanyaggal szállítják. Az R33 Blue Diesel 2021 márciusa óta kapható az Audi ingolstadti és neckarsulmi töltőállomásain, ennek kiegészítéseként az R33 Blue Gasoline a megszokott E10-es benzint válthatja. Az R33 Blue Gasoline és az R33 Blue Diesel egyharmada megújuló komponensekből áll, amelyek kizárólag maradék- és hulladékanyagokon alapulnak, ezért nevezik őket második generációs bioüzemanyagnak. A benzin megújuló része 10 százalék üzemanyag-oxigenátból, például etanolból és 23 százalék bionaftából áll, amelyet maradékanyagokból, például tallolajból nyernek, amely a cellulózgyártás mellékterméke. Az R33 Blue Diesel 26 százalékban megújuló paraffinos üzemanyagból, azaz HVO-ból (hidrogénezett növényi olajból) és 7 százalékban biodízelből áll. A fennmaradó 67 százalékot a fosszilis tüzelőanyagok teszik ki.
Az R33 Blue üzemanyagok átlag 20 százalékkal csökkentik a széndioxid kibocsátást a fosszilis dízelhez és a benzinhez képest. Az R33 Blue Gasoline megfelel a benzinre vonatkozó DIN EN 228 szabványnak, ami azt jelenti, hogy bármely Super 95 E10 benzint igénylő jármű használhatja. Az R33 Blue Diesel megfelel a mai legelterjedtebb szabványnak, az EN 590-nek, ezért minden dízelmotoros járműhöz – még a régebbiekhez is – rendelkezik tanúsítvánnyal. Az R33 üzemanyagok prémium üzemanyagok, amelyek kopáscsökkentő adalékokat tartalmaznak. Mindkét üzemanyag egyes paramétereikben túlszárnyalják az EN 228/E10 szabványt is, mint a tárolási stabilitás és a forrási viselkedés. Az adalékok szerepe az is, hogy megakadályozzák a motor korrózióját.
Az R33-as üzemanyagokat az Audi, a Volkswagen-csoport, a Shell és a Bosch közösen fejlesztette, a cél az volt, hogy biztosítsa a meglévő motorok kompatibilitását a megújuló üzemanyagokkal. Az Audi, a Volkswagen és a Bosch üzemi töltőállomásain kívül az R33 Blue Diesel a meglévő nyilvános töltőállomásokon is elérhető, csak még szórványosan Németországban. De az ásványolajgyártók az R33 Blue Benzin használatát is tervezik a meglévő töltőállomás-hálózatban.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!