„Echte Männer und starke Frauen rasen nicht” (azaz: „Az igazi férfiak és az erős nők nem száguldoznak”) – ezzel a mottóval indította útjára a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI), valamint a Német Közúti Biztonsági Tanács (DVR) közös kampányát a gyorshajtások visszaszorítása, a motorkerékpáros közlekedés biztonságának javítása érdekében.
A szervezők minden motorkerékpárost felkértek arra, hogy csatlakozzanak a kampányhoz, függetlenül nemüktől, koruktól, az utakon, a közúti forgalomban szerzett tapasztalatuktól, járművük teljesítményétől stb. Dorothe Bär, a BMVI parlamenti államtitkára a kampány megindításakor kijelentette, hogy kifejezett céljuk a motorosokban annak tudatosítása, hogy ”a túlzott sebesség korántsem az erő és a magabiztosság jele, a sebesség megválasztásának valójában ezekhez nincs semmi köze”.
Az előző gondolatok jegyében hirdették meg a kampányt, mely népszerűsítéséhez magukat a motorkerékpárosokat használták fel, hölgyeket és férfiakat egyaránt. Olyan motorkerékpárosok álltak kamera elé, akiknek a motorozás a „második életük”. A fotókon a férfiak az „Echte Männer rasen nicht” („az igazi férfiak nem száguldoznak”) táblát, míg a hölgyek a „Starke Frauen rasen nincht” („az erős nők nem száguldoznak”) táblát tartották a kezükben, vagy éppen amögött álltak, ha a tábla nagyméretű volt. A szervezők ezeket a képeket a kampány népszerűsítése jegyében a média csatornákon és számos egyéb helyen is közzétették.
A motorkerékpárosokat érintő közúti közlekedési balesetek elkerülésére irányuló akció egyébként része a nyolc éve meghirdetett német „Runter vom Gas!” („Lassíts!”) közlekedésbiztonsági kampány-sorozatnak. Az új kampány az idei Hamburgi Motorkerékpáros Napokon, a motoros szezonkezdet előtt vette kezdetét és napjainkban is tart. A BMVI és a DVR munkatársai a február utolsó napjaiban tartott nagyszabású rendezvényen a hivatalos események és programok mellett szóróanyagok terjesztésével is igyekeztek népszerűsíteni a kampányt, s terjeszteni annak üzenetét (erre szolgáltak a különböző pólók, matricák, kitűzők, sapkák stb.).
„Aki szeretne részt venni a kampányban, annak mindössze egy szelfit kell magáról készítenie és azt az akció-nagykövetségre beküldenie, mely modellként, példaértékűként szolgálhat más közúthasználók számára” – jegyezte meg Dr. Walter Eichendorf, a DVR elnöke, majd hozzátette: „A siker érdekében számítunk a motorosokra oly jellemző közösségi szellemre”. „Anélkül, hogy felemelt ujjainkat mutatnánk egymásra, inkább arra ösztönözzük motorosokat, hogy kockázatmentesen közlekedjenek és csökkentett sebességgel haladjanak”.
A német motorkerékpározás jellemző hagyománya, hogy minden évben motorkerékpáros istentiszteleteket tartanak (Motorradgottesdienst, röviden: MoGo). Az idei első ilyen nagy rendezvényt Husum városában (Hamburgtól északra, Schleswig-Holstein tartományban) tartották, ahová a hűvös idő ellenére is sok motoros látogatott el. Június 12-én Hamburgban viszont Európa legnagyobb motoros istentiszteletére kerül sor, mely immár a 33. az azonos rendezvények sorában.
A hamburgi MoGo-t évente általában mintegy 35 000 motoros keresi fel, így a rendezvény – amint az előbb említett Husum városi rendezvény is – nagyszerű terepe a baleset-megelőzési kampányoknak, a preventív üzenetek átadásának. Ezért a szervezők megállapodtak abban, hogy a motoros napokon az „Echte Männer und starke Frauen rasen nicht” kampány is a programok részét képezi, és a konvojban történő hagyományos motoros felvonuláson olvashatók lesznek a „Lassíts!”, valamint „Az igazi férfiak és az erős nők nem száguldoznak” üzenetek is.
Háttér
A „Runter vom Gas!” (azaz „Lassíts!”) kampányt Németországban 2008. január 01-én indították meg azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a gyorshajtások lehetséges következményeire, és csökkentsék a közúti balesetben meghalt személyek számát. A kampány kezdeményezői a Szövetségi Közlekedési, Építésügyi és Városfejlesztési Minisztérium, valamint a Német Közúti Biztonsági Tanács voltak (a minisztérium neve és működési struktúrája azóta megváltozott). A kampány immár kilencedik éve nagy nyilvánosságot kap, a közúthasználók úton-útfélen találkozhatnak az egyes kampányelemekkel, tájékoztató és figyelmeztető plakátokkal stb.
A 2016. februárjában meghirdetett „Echte Männer und starke Frauen rasen nicht” („Az igazi férfiak és az erős nők nem száguldoznak”) egyike a „Runter vom Gas!” legújabb kampányainak.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.