London lett ismét a világ leglassúbb városa a navigációs rendszereket gyártó TomTom szerint. Budapest a 58. helyen végzett a vizsgált 387 városból.
Budapesten tavaly a 2022-es adatokhoz képest a csúcsforgalom idején átlag 30 másodperccel több idő alatt lehetett megtenni 10 km-t. Az átlag szintidő 2023-ban 21 perc 10 másodpercre alakult. Ezzel a számba vett városok közül az 58. helyen végzett a magyar főváros, Európára leszűkítve a kört, a 28. helyen áll Budapest. Az anonim módon gyűjtött információk érdekes adatokat tartalmaznak: 2023. december 6-án, szerdán volt a legnagyobb dugó a fővárosunkban, ekkor 10 km-t 25 perc 40 másodperc alatt lehetett megtenni. A statisztika szerint munkanapok közül a csütörtök délután (4 és 5 óra között) a leglassabb a közlekedés a magyar fővárosban. A legnagyobb dugók a Budaörsi úton voltak tavaly. Az adatok szerint a Budapesten munkanapokon autózók mintegy 85 órát töltenek el éves szinten dugóban ülve.
Azonban míg nálunk valamivel több, mint 21 perc kell a 10 km megtételéhez, a listavezető Londonban ugyanekkora távot 16 perccel tovább tart végigaraszolni. Pontosan 37 perc 20 másodperc kell hozzá. A világ leglassabb városai nem igazán kitüntető cím 2. helyén az íróországi Dublin végzett, majd a kanadai Torontó, az olasz Milánó és a perui Lima előtt. Érdekes megnézni a listán, hogy a két európai város, Amszterdam és Koppenhága, amelyeket rendszeresen emlegetnek a kerékpárosok Mekkájaként, hol végzett a listán? Amszterdam a világranglistán a 151. helyen végzett. Itt 2022-höz képest 10 másodperccel csökkent a dugóban ülés ideje. Koppenhága a 160. helyet szerezte meg.
Ha valaki gyűlöli a dugókat, akkor a TomTom adatai szerint az Egyesült Államokban kell élnie. Ugyanis a 387 város közül az utolsó 27 helyen amerikai települések találhatóak. A 387. helyen Oklahoma City áll, ahol 10 km megtételéhez csak 8 perc 40 másodperc szükséges.

A felének nem tetszik
Egy felmérés szerint az autóvásárlók 51,5 százaléka még nem választana elektromos autót.
A felének nem tetszik
Egy felmérés szerint az autóvásárlók 51,5 százaléka még nem választana elektromos autót.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
