Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
London az első városok közt volt, ahol már 2003-ban bevezették a behajtási engedélyt, köznyelven a dugódíjat. A londoni dugódíj egy olyan útdíj, amelyet a London kijelölt területére behajtó gépjárművek után kell megfizetni. Fő célja a forgalmi torlódások csökkentése, illetve forrásgenerálás a városi pénztár számára. A rendszert a londoni közlekedési vállalat, a Transport for London (TfL) működteti. Mára nem csak a belvárosban, hanem London egész területére díjfizetést vezettek be.
2017-ben bevezették az ULEZ (Ultra Low Emission Zone – ultraalacsony kibocsátási zóna) besorolású területet. A folyamatos bővítés után a brit főváros hatalmas területére, 32 városrészre terjed ma már ki. A tavalyi bővítés pedig érthető okokból sokaknak nem tetszik. A szennyezőnek minősített járművek (benzinesnél EURO4, dízelnél EURO6 besorolás alatt), amelyekből még bőven fut a szigetország útjain, magas, napi 12,5 fontos behajtási díjért közlekedhetnek csak. A nem fizetés még drágább: a büntetés 180 font (90 napon belül megfizetve 90 font). A tisztán elektromos járműveket használók az egyetlenek jelenleg, akiknek nem kell fizetniük.
A legutóbbi zónabővítés után egyre élesedik a környezetvédőként fellépő londoni polgármester és a behajtási díjat ellenzők között. A tiltakozás néha rongálásig is fajul. Egyszerűen megrongálják a behajtást figyelő kamerákat, de volt olyan eset is, amikor felrobbantottak egyet: elég komoly jelzés az elégedetlenségre. Az elkövetéssel egy 60 és egy 61 éves férfit gyanúsítanak.
Ezután változtattak a tiltakozáson az ellenzők, és legális, törvényesen védett megoldást kerestek a rendszer működésének a szabotálására. Kitalálták, hogy mivel a denevér és a szálláshelye is törvényileg védett, ezért London déli negyedeiben több helyen is denevérdobozokat függesztettek a rendszámfelismerő kamerák elé. Az ULEZ-díj ellenzői nem vállalták a felelősséget a dobozok kihelyezéséért, de az biztos, hogy alaposan megnehezítették a TfL számára a kamerák ellenőrzését, karbantartását, esetleges újak felszerelését.
A denevérek védelmével foglalkozó civil alapítvány munkatársa szinte kizártnak tartja, hogy a városi utcák póznáin található odukba denevérek költözzenek. Ettől függetlenül a dobozokat csak különleges engedéllyel rendelkező szakemberek nyithatják ki. A történetnek itt még nincs vége, ugyanis a mylondon.news oldal beszámolója szerint a múlt héten egy jelzés nélküli furgon jelent meg pár helyen, és eltávolították a figyelmeztető feliratokat. A TfL tagadja, hogy köze lenne az esethez. Bárhogy is van, a londoni „Batmen”-csapat és a városvezetés küzdelme még nem lejátszott ügy.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.