Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone.
Az abroncssérüléseket valós időben figyelni képes monitoring rendszert fejleszt a Bridgestone a Microsoft-tal közösen. A fejlesztés hátterében az áll, hogy felméréseik szerint a műszaki hibák miatt bekövetkező autóbalesetek mintegy 30 százalékáért felelősek az abroncssérülések.
Az abroncsproblémákat négy kategóriába sorolják:
- nem megfelelő abroncsnyomás,
- az abroncs anyagának elöregedése
- rendellenes kopás,
- fizikai sérülések (járdaszegély, kátyúk és az úton lévő tárgyak által okozott sérülések)
Ezek egy részének kezelése már megoldott. Az abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS) 2012 óta minden autóban kötelező tartozék, ami segíti az autósokat a megfelelő nyomás alkalmazásában, a rendszeres szervizlátogatások és a gumicsere védelmet nyújtanak a kopás és elöregedés okozta abroncshibákkal szemben. Az egyetlen kivétel és biztonsági rés az abroncs sérülése, amely bármikor bekövetkezhet és balesetet okozhatnak. De baleset nélkül is kártékony jelenség, hiszen az abroncshibák a jármű más komponenseire is veszélyt jelentenek, például károsíthatják a felniket és a felfüggesztést.
Ezt a feladatot oldaná meg a Bridgestone abroncsfigyelő rendszere, amely valós időben jelzi a gumiabroncsok sérüléseit. A fejlesztés a Microsoft MCVP felhő alapú keretrendszerét használja, amely a gépjárműbe telepített autógyári hardverrel és szenzorokkal gyűjti az adatokat, az abroncs felületét és a karkaszt érintő eseményeket pedig algoritmusok segítségével figyeli. A vezető így azonnal értesül a veszélyről, és megteheti a szükséges óvintézkedéseket. Más, hasonló rendszereknél kiegészítő hardvert kell a gépjárműbe szerelni.
Az abroncs sérüléseit figyelő rendszer több feladatra is képessé tehető. Mivel naplózza az abroncssérülés idejét és helyét. Így tágabb betekintést enged az útviszonyokba és a környező infrastruktúrába, ez pedig felhasználható arra, hogy a közútkezelő tájékoztatást kapjon a kátyúk kialakulásáról és azok helyéről. A jövő önvezető autói szintén haszonélvezői lehetnek a rendszernek – ezek a járművek megoszthatják a veszélyekkel kapcsolatos információkat a közelben haladó többi autóval és a felhőben lévő adattárakkal.
A Bridgestone abroncsfigyelő rendszere minden olyan járműpark és eredeti alkatrész beszállító (OEM) számára rendelkezése áll, amely MCVP-t használ. Az MCVP felhő alapú, horizontális felületet biztosít olyan digitális lehetőségekkel, amelyekre rá lehet építeni az ügyfélközeli megoldásokat, ideértve a járművön belüli infotainment rendszereket, a navigációt, az önvezetést, a telematikai és előrejelző szolgáltatásokat, valamint az over-the-air (OTA) frissítéseket. Ez magába foglalja a Microsoft Azure-hoz tartozó vállalati szintű globális elérhetőséget is.
Az ORFK-OBB az AMTS-en
Jó sok rövidítés a címben: elindult az idei "Közlekedik a család" vetélkedőnk, már lehet is rá jelentkezni az AMTS-en lévő standunkon. Még ott van rá a vasárnap.

Az ORFK-OBB az AMTS-en
Jó sok rövidítés a címben: elindult az idei "Közlekedik a család" vetélkedőnk, már lehet is rá jelentkezni az AMTS-en lévő standunkon. Még ott van rá a vasárnap.
5 jó dolog az új Honda Civicben
Szereted a sportosabb autókat és a műszakiságot? Akkor ez a Te autód!

5 jó dolog az új Honda Civicben
Szereted a sportosabb autókat és a műszakiságot? Akkor ez a Te autód!
Hogyan alakul a bringahasználat?
Közvéleménykutatás szerint a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk.

Hogyan alakul a bringahasználat?
Közvéleménykutatás szerint a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk.
Kék átverés
Rákóczi Feri rádiós műsorvezető idézést kapott a Rendőrségtől. Napokig találgatták a műsorában, hogy mi lehet az ok, tegnap kiderült!

Kék átverés
Rákóczi Feri rádiós műsorvezető idézést kapott a Rendőrségtől. Napokig találgatták a műsorában, hogy mi lehet az ok, tegnap kiderült!
Még mindig fázunk a villanyautókban?
A Ford kigondolt egy újabb megoldást, hogy az elektromos autók hatótávolságának csökkenése nélkül legyen meleg az utastérben.

Még mindig fázunk a villanyautókban?
A Ford kigondolt egy újabb megoldást, hogy az elektromos autók hatótávolságának csökkenése nélkül legyen meleg az utastérben.
Mert a gép megbízhatóbb, ugye?
Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszer hiányossága miatt.

Mert a gép megbízhatóbb, ugye?
Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszer hiányossága miatt.
Gyorshajtók reszkessetek!
Felújítva és a képességeiket bővítve kerülnek vissza a szolgálatba a Fáma III. lézerelvű sebességmérők.

Gyorshajtók reszkessetek!
Felújítva és a képességeiket bővítve kerülnek vissza a szolgálatba a Fáma III. lézerelvű sebességmérők.
A Tesla bukott, a Lexus az élen
Elkészült a J. D. Power 2023. évi jármű-megbízhatósági felmérése. A Lexus visszaszerezte a korábban elvesztett első helyét, a Tesla leszerepelt.

A Tesla bukott, a Lexus az élen
Elkészült a J. D. Power 2023. évi jármű-megbízhatósági felmérése. A Lexus visszaszerezte a korábban elvesztett első helyét, a Tesla leszerepelt.