Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone.
Az abroncssérüléseket valós időben figyelni képes monitoring rendszert fejleszt a Bridgestone a Microsoft-tal közösen. A fejlesztés hátterében az áll, hogy felméréseik szerint a műszaki hibák miatt bekövetkező autóbalesetek mintegy 30 százalékáért felelősek az abroncssérülések.
Az abroncsproblémákat négy kategóriába sorolják:
- nem megfelelő abroncsnyomás,
- az abroncs anyagának elöregedése
- rendellenes kopás,
- fizikai sérülések (járdaszegély, kátyúk és az úton lévő tárgyak által okozott sérülések)
Ezek egy részének kezelése már megoldott. Az abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS) 2012 óta minden autóban kötelező tartozék, ami segíti az autósokat a megfelelő nyomás alkalmazásában, a rendszeres szervizlátogatások és a gumicsere védelmet nyújtanak a kopás és elöregedés okozta abroncshibákkal szemben. Az egyetlen kivétel és biztonsági rés az abroncs sérülése, amely bármikor bekövetkezhet és balesetet okozhatnak. De baleset nélkül is kártékony jelenség, hiszen az abroncshibák a jármű más komponenseire is veszélyt jelentenek, például károsíthatják a felniket és a felfüggesztést.
Ezt a feladatot oldaná meg a Bridgestone abroncsfigyelő rendszere, amely valós időben jelzi a gumiabroncsok sérüléseit. A fejlesztés a Microsoft MCVP felhő alapú keretrendszerét használja, amely a gépjárműbe telepített autógyári hardverrel és szenzorokkal gyűjti az adatokat, az abroncs felületét és a karkaszt érintő eseményeket pedig algoritmusok segítségével figyeli. A vezető így azonnal értesül a veszélyről, és megteheti a szükséges óvintézkedéseket. Más, hasonló rendszereknél kiegészítő hardvert kell a gépjárműbe szerelni.
Az abroncs sérüléseit figyelő rendszer több feladatra is képessé tehető. Mivel naplózza az abroncssérülés idejét és helyét. Így tágabb betekintést enged az útviszonyokba és a környező infrastruktúrába, ez pedig felhasználható arra, hogy a közútkezelő tájékoztatást kapjon a kátyúk kialakulásáról és azok helyéről. A jövő önvezető autói szintén haszonélvezői lehetnek a rendszernek – ezek a járművek megoszthatják a veszélyekkel kapcsolatos információkat a közelben haladó többi autóval és a felhőben lévő adattárakkal.
A Bridgestone abroncsfigyelő rendszere minden olyan járműpark és eredeti alkatrész beszállító (OEM) számára rendelkezése áll, amely MCVP-t használ. Az MCVP felhő alapú, horizontális felületet biztosít olyan digitális lehetőségekkel, amelyekre rá lehet építeni az ügyfélközeli megoldásokat, ideértve a járművön belüli infotainment rendszereket, a navigációt, az önvezetést, a telematikai és előrejelző szolgáltatásokat, valamint az over-the-air (OTA) frissítéseket. Ez magába foglalja a Microsoft Azure-hoz tartozó vállalati szintű globális elérhetőséget is.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.