Az AXA biztosító svájci kirendeltségének az adatai szerint az elektromos járművek 50 százalékkal okoznak több balesetet, mint a hagyományos meghajtású autók. De lehet, hogy csak Svájcban.
A svájci biztosítási szakértők tanulmánya szerint több baleset történik a nagy teljesítményű elektromos autókkal, mint a hagyományosakkal. A jelenség okát arra vezetik vissza, hogy az elektromos autók gyorsulása jobb, azonnal reagálnak induláskor a „gázpedál” lenyomására, és a városi tempókon belül még a kisebbek is képesek jobb gyorsulási értékeket felmutatni, mint egyes erősebb benzines autók. Sajnos a kijelentés alapjául szolgáló adatokat nem tették közzé. Azonban az AXA németországi fiókja külön reagálásként jelezte, hogy a német piacról származó adatoki nem támasztják alá a svájciak tapasztalatát.
Az elektromos autók kiváló gyorsulási értékeire nem egy példát tudunk sorolni: a Mercedes EQS gyorsulása állóról 100 km/órás sebességre csak 6,2 másodpercet vesz igénybe, ugyanezen modell AMG változatnál csak 3,8 másodperc a gyorsulás. A Tesla Model S Plaid alváltozatanak a gyártó 0-100 km/órás gyorsulási adatként gyorsulást 2,1 másodpercet ad meg, de a márka legolcsóbb modellje, a Model 3 is 3,3 másodperc alatt képes 0-100 km/órára gyorsulni.
Az AXA arra ösztönzi a nagy teljesítményű elektromos járművek vezetőit, hogy ne használják ki járműveik gyorsulási képességét. A biztosító megvizsgálta az elektromos járművek nagyobb tömegének a kérdését is, és azt állítják, hogy ez további kockázatokat jelenthet a régebbi, hagyományos felépítésű járművekkel történő balesetekben. Az AXA szerint a modern, hagyományos meghajtású járművek ellenben egyenrangú félként vesznek részt egy elektromos járművel történő balesetben. A biztosító jelentése szerint az elektromos autók nem kockázatosabbak, a baleset utáni mentés során, mert ütközés esetén a nagyfeszültségű elektromos rendszerek azonnal kikapcsolnak, és a tűzveszély sem nagyobb, mint egy hagyományos járműnél.
Ne mobilozz vezetés közben!
A sávban csalinkázó, a forgalom ritmusától eltérően, fura vigyázatlansággal haladó járművek, a dugóban a másiktól 2-3 autónyi követési távolságot tartó vezetők ma már megszokott jelenségek az útjainkon: és mindenki sejti, az így viselkedő autós éppen mobilozik.

Ne mobilozz vezetés közben!
A sávban csalinkázó, a forgalom ritmusától eltérően, fura vigyázatlansággal haladó járművek, a dugóban a másiktól 2-3 autónyi követési távolságot tartó vezetők ma már megszokott jelenségek az útjainkon: és mindenki sejti, az így viselkedő autós éppen mobilozik.
Közutas rodeó
A rodeó verseny lényege, hogy a versenyzők szóróadapterrel és hóekével felszerelt nehézgépjárművel, akadálypályán teljesítenek különböző ügyességi feladatokat időre, amelyek során a hibákért más-más mértékű büntetőpontokat kapnak.

Közutas rodeó
A rodeó verseny lényege, hogy a versenyzők szóróadapterrel és hóekével felszerelt nehézgépjárművel, akadálypályán teljesítenek különböző ügyességi feladatokat időre, amelyek során a hibákért más-más mértékű büntetőpontokat kapnak.
Sulizónák a fővárosban
Három iskolánál alakítottak ki úgynevezett „sulizónákat” a fővárosban. Ha jól működik a megoldás, akkor több helyszínen is alkalmazzák a most próbaidejüket töltő megoldásokat.

Sulizónák a fővárosban
Három iskolánál alakítottak ki úgynevezett „sulizónákat” a fővárosban. Ha jól működik a megoldás, akkor több helyszínen is alkalmazzák a most próbaidejüket töltő megoldásokat.
Elektromos autók világpiaca
Neves piackutató szerint idén 15 millió körül alakul a tisztán elektromos-, és tölthető hibrid autók kiszállítása.

Elektromos autók világpiaca
Neves piackutató szerint idén 15 millió körül alakul a tisztán elektromos-, és tölthető hibrid autók kiszállítása.
Egymillió dolláros bírság autótuningért
Nem felhasználó, hanem két tuningcég kapott egymillió dolláros bírságot szabálytalan csiptuning miatt az Amerikai Egyesült Államokban.

Egymillió dolláros bírság autótuningért
Nem felhasználó, hanem két tuningcég kapott egymillió dolláros bírságot szabálytalan csiptuning miatt az Amerikai Egyesült Államokban.
Kutyával vidámabb vagy fárasztóbb?
A kutyatartók 80 százaléka szokta autóban magával vinni a kutyáját, de csak ritkán fordul elő, hogy hosszabb utakra indulnak együtt.

Kutyával vidámabb vagy fárasztóbb?
A kutyatartók 80 százaléka szokta autóban magával vinni a kutyáját, de csak ritkán fordul elő, hogy hosszabb utakra indulnak együtt.
Drága az autó még a cégeknek is
A Magyar Lízingszövetség jelentése szerint ugyan a finanszírozás volumene összegszerűen nőtt, de a szerződések száma csökkent. A magánvásárlók pedig majdhogynem kivonultak a piacról.

Drága az autó még a cégeknek is
A Magyar Lízingszövetség jelentése szerint ugyan a finanszírozás volumene összegszerűen nőtt, de a szerződések száma csökkent. A magánvásárlók pedig majdhogynem kivonultak a piacról.
Kézből mobilozókra vadászó spéci kamera
A holland rendőrség kifejlesztett egy, a sofőrök tevékenységét megfigyelni és értékelni képes ellenőrző kamerát.

Kézből mobilozókra vadászó spéci kamera
A holland rendőrség kifejlesztett egy, a sofőrök tevékenységét megfigyelni és értékelni képes ellenőrző kamerát.