Az AXA biztosító svájci kirendeltségének az adatai szerint az elektromos járművek 50 százalékkal okoznak több balesetet, mint a hagyományos meghajtású autók. De lehet, hogy csak Svájcban.
A svájci biztosítási szakértők tanulmánya szerint több baleset történik a nagy teljesítményű elektromos autókkal, mint a hagyományosakkal. A jelenség okát arra vezetik vissza, hogy az elektromos autók gyorsulása jobb, azonnal reagálnak induláskor a „gázpedál” lenyomására, és a városi tempókon belül még a kisebbek is képesek jobb gyorsulási értékeket felmutatni, mint egyes erősebb benzines autók. Sajnos a kijelentés alapjául szolgáló adatokat nem tették közzé. Azonban az AXA németországi fiókja külön reagálásként jelezte, hogy a német piacról származó adatoki nem támasztják alá a svájciak tapasztalatát.
Az elektromos autók kiváló gyorsulási értékeire nem egy példát tudunk sorolni: a Mercedes EQS gyorsulása állóról 100 km/órás sebességre csak 6,2 másodpercet vesz igénybe, ugyanezen modell AMG változatnál csak 3,8 másodperc a gyorsulás. A Tesla Model S Plaid alváltozatanak a gyártó 0-100 km/órás gyorsulási adatként gyorsulást 2,1 másodpercet ad meg, de a márka legolcsóbb modellje, a Model 3 is 3,3 másodperc alatt képes 0-100 km/órára gyorsulni.
Az AXA arra ösztönzi a nagy teljesítményű elektromos járművek vezetőit, hogy ne használják ki járműveik gyorsulási képességét. A biztosító megvizsgálta az elektromos járművek nagyobb tömegének a kérdését is, és azt állítják, hogy ez további kockázatokat jelenthet a régebbi, hagyományos felépítésű járművekkel történő balesetekben. Az AXA szerint a modern, hagyományos meghajtású járművek ellenben egyenrangú félként vesznek részt egy elektromos járművel történő balesetben. A biztosító jelentése szerint az elektromos autók nem kockázatosabbak, a baleset utáni mentés során, mert ütközés esetén a nagyfeszültségű elektromos rendszerek azonnal kikapcsolnak, és a tűzveszély sem nagyobb, mint egy hagyományos járműnél.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.