Információ és idő: ha baleset történik, ez az a két tényező, amiből soha nem lehet túl sok a mentőszolgálatok számára.
Nincsenek könnyű helyzetben a vészhívó központok munkatársai, hiszen a tárgyilagos, lényegre törő helyzetértékelés helyett a leggyakrabban felzaklatott szemtanúktól kapnak megkérdőjelezhető pontosságú információkat. A téves értesülésekre alapozott rossz döntéseken pedig emberéletek múlhatnak. Japánban, a 920 ezer lakosú Szakaiban évente több mint 100 000 – azaz naponta mintegy 300 – vészhívás fut be a tűzoltóságra. Ez azt jelenti, hogy ötpercenként kell kritikus döntéseket hozniuk a diszpécsereknek. A legforgalmasabb napokon akár 250 alkalommal indítanak útnak mentőket, tűzoltókat, ami országos viszonylatban is kiemelkedő terhelést jelent számukra – és minden egyes alkalommal fennáll annak a veszélye, hogy pontatlan információk alapján cselekednek.
A szakai kapitányság 2022. végén együttműködést kezdeményezett a Toyotával, és nyolc hónapon át tartó, közös fejlesztés után 2023. októberében bejelentették, hogy megkezdik annak a rendszernek az éles tesztjét, amely lehetővé teszi, hogy a segélyszolgálatok a távolból megtekinthessék a baleset helyszínét. Az új technológia műszaki alapjait az az évek óta működő informatikai hálózat adja, amelyen keresztül a Toyota-járművek különböző diagnosztikai és rendszeradatokat küldenek a felhőbe. Ezen a kommunikációs rendszeren keresztül bármilyen információ továbbítható – beleértve akár a fedélzeti kamerák felvételeit.
A 2024. augusztusáig tartó tesztfázisban a városban közlekedő buszokra és tehergépjárművekre – összesen mintegy 400 járműre – telepített kamerák felvételeit használják fel. Amennyiben olyan bejelentést kap egy diszpécser, amelynél felmerül a helyszín szemrevételezésének igénye, megadja a keresett címet, a rendszer pedig műholdas navigációs adatok alapján megállapítja, hogy mely járművek közlekedtek arrafelé a baleset óta, és lehívja a fedélzeti kamerák felvételeit. Így a körülmények pontos ismeretében a megfelelő létszámú és felszereltségű egységet lehet a helyszínre küldeni. A technológia szakmai célú fejlesztésével párhuzamosan azon is dolgoznak, hogy biztosítsák a személyes adatok védelmét. A kamerák képét ezért úgy továbbítják a diszpécserközpontba, hogy arról ne lehessen azonosítani a járműveket és személyeket, illetve ne lehessen elmenteni a videót.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.