A teherautó és kamion sofőrök baleseti sérülésveszélye jelentősen nő, ha hasonló kategóriájú-, vagy nagyobb járművel ütköznek, illetve, ha borulnak-, vagy árokba hajtanak és a jármű az oldalára dől.
A tehergépjárművek felborulásának gyakori oka, hogy a járművezető kénytelen kikerülő manővert végrehajtani, hogy elkerülje az ütközést egy közeledő járművel vagy más akadállyal. Ha ennek eredményeként a teherautó lehajt az úttestről, akkor ott általában nem megfelelő a talaj teherbírása, ezért a jármű az oldalára dőlhet vagy nagyobb sebességnél fel is borulhat. A boruló teherautó fülkéjében a járművezetők vagy az utasok megsérülhetnek a fülke oldalfalának, az ajtókeretnek ütődéstől, és halálos balesetet is szenvedhetnek, ha a kitört ablakon kiesve a saját járművük összenyomja őket. Az ilyen sérülésveszély csökkentésére hivatott a teherautókba tervezett oldalsó függönylégzsák.
A svéd Scania új generációs teherautói felszerelhetők az ajtók feletti tetőkárpitba épített borulási oldalsó függönylégzsákokkal, hogy jelentősen nagyobb védelmet nyújtsanak a járműben utazóknak. „Borulási oldalsó függönylégzsákunk – különösen a kormánylégzsákkal és az övelőfeszítőkkel társítva – sokkal nagyobb túlélési esélyt biztosít a járművezetőnek és utasainak egy felborulással járó baleset során, mert lényegesen enyhíti a balesetek kimenetelének súlyosságát az ilyen eszközzel fel nem szerelt tehergépkocsihoz képest” – mondta Christofer Karlsson, aki a Scania ütközésbiztonsági rendszerének kifejlesztéséért felelt.
A függönylégzsákok vezérlését gyorsulás- és borulás érzékelők segítségével oldják meg, a vezérlőelektronika a feldolgozott jelek alapján dönti el, hogy mely passzív biztonsági eszközt aktiválja az adott szituációban. A teherautó fülkéjének jellemzői, elsősorban nagyobb mérete okán a személyautókhoz képest egy jóval nagyobb méretű „paplan” fúvódik fel, amelyet több gáztérre osztottak. Az aktivált légzsák megakadályozza, hogy a borulási oldalon a fülkében tartózkodók kiessenek a járműből, csökkenti az ütődésből származó sérülések mértékét,, valamint üvegtörés esetén gátolja az üvegszilánkok fülkébe szóródását, ezáltal a másodlagos sérülések veszélyét is csökkenti. Csak ajánlani tudjuk a szállítmányozóknak!
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.