A közlekedési szabályokat megszegő motorkerékpárosok gyakran megússzák a büntetést. Ennek nem más az oka, minthogy a motorkerékpáros nehezebben azonosítható, mint pl. a személygépkocsi, vagy az autóbusz vezetője. A motorkerékpáron elöl nincs rendszám, a bukósisak használata miatt a vezető arca nem látható, így fel sem ismerhető. (Sajnos az sem ritka jelenség, hogy a motorosok a hátsó rendszámtáblát is azonosíthatatlanná teszik, annak megtörésével, vízszintes helyzetben rögzítésével, vagy éppen sárral bekenésével.)
Az automata sebességmérő, ill. forgalom-felügyeleti kamerák túlnyomó többsége elölről készít képfelvételt a szabályok megszegőiről, ezáltal a motorkerékpárosok gyakorlatilag „védve” vannak. Kivétel ez alól Ausztria, ahol jogszabály határozza meg, hogy a fénykép-, ill. videofelvételt hátulról kell készíteni – részben személyiségi okok miatt.
Ausztrália Victoria tartományában a kormányzat a motorkerékpáros első rendszámtáblák ismételt bevezetését tervezi. Az „ismételt” bevezetés arra utal, hogy a nyolcvanas évek közepéig Ausztráliában a motorok kötelező kelléke volt a fémlemezből készült első rendszámtábla (egyidejűleg a hátsó rendszámtábla mellett), melyet 25 évvel ezelőtt azért vontak ki, mert gyalogos elütésekor, ill. egy nyomon haladó járművel ütközés esetén a személyi sérülés kialakulásának kockázatát, ill. annak súlyosságát jelentősen megnövelte.
Most Victoria tartomány kormányzata a motorkerékpár első rendszámtábla ismételt bevezetését fontolgatja. Ennek okát a riasztó baleseti adatok jelentik. Ausztráliában egy motorkerékpáros halálozási, ill. sérülési kockázata mintegy 30-szor nagyobb, mint más járművek (pl. személygépkocsi) vezetőié.
Az sem mellékes, hogy az utak mentén elhelyezett automata sebességmérő készülékek által készített, nem értékelhető fényképek több mint felét (egészen pontosan 52,4 %-át) azért kell a „kukába dobni”, mert azon nem azonosítható, ám gyorsan hajtó motoros látható.Victoria tartományban a motorkerékpárosoknak a közúti forgalmon belüli részarányuk 2009-ben és 2010-ben mindössze 4 % volt.
A kormányzat az intézkedéstől azt várja, hogy a motorkerékpár első rendszámtábla használata által a megengedett, vagy előírt sebességet túllépő motorkerékpárosok nem menekülnek meg a felelősségre vonás alól, a jogszabályi fenyegetettség és a szankciók (pénzbírság, vezetői engedély elvétel stb.) révén javul majd a motoros kétkerekűek közlekedésének biztonsága.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.