Jelenleg kevésbé látványos, de annál fontosabb munkákat végeznek a fővárosban a Lánchídon.
A nem feltűnő, vagy átlagember számára nem hozzáférhető helyeken tart a munka a Lánchídon. A lehorgonyzókamrákban készül a negatív víznyomás elleni szigetelés, és a gépészet mellett felújítják a lejutást biztosító hágcsókat is. A hídon és a Széchenyi István tér felőli járdaszakaszokon is folyamatosan szerelik fel az új járdakorlátokat. Teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület, gyalog a felújítás utolsó szakaszának lezárta után lehet átkelni rajta.
A lánccsatornákban futó láncszakaszok és a lehorgonyzókamrákban lévő lehorgonyzótömbök rozsdásodás elleni védelme tavaly befejeződött, most a szigetelés elkészítésén dolgozik a kivitelező. A lejáróaknákban, a föld alatti csatornákban és a 14 méter mélyen lévő, történelmi lánckamrákban mindig gondot okozott a beszivárgó víz. Ezért a felújítás során előbb injektálással töltötték ki a régi tégla- és betonszerkezetben lévő üregeket, az elmúlt hónapokban pedig a negatív víznyomás elleni szigetelés rétegeit vitték fel. Emellett korszerűsítik a lejutást biztosító hágcsókat, és elkezdték az új gépészet szerelését, amely többek között segíti a lenti szellőzést.
A tér híd felőli oldalán lévő járdák jelentős részén már elkészült az öntött aszfaltburkolat. Új korlátok kerültek a pesti hídfőnél lévő háromszögszigetre is, amelyet az újonnan kialakított gyalogosátkelők kötnek össze a járdaszakaszokkal. A budai hídfő átépített, kétirányú kerékpárútból és elválasztott járdából álló aluljárójában a helyükre kerültek a falakat borító panelek, amelyeket a felújítás végéig takarással védenek. A hídrekonstrukció után a budai és a pesti oldalon is tágasabb, beláthatóbb, tehát biztonságosabb aluljárókat vehetnek majd birtokukba a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők.
Ezek mellett az elmúlt időszakban a medernyílás alsó függesztett állványzatát elbontották, és az útpályán közlekedők zavarása nélkül, a járdákon viszik le a hídszerkezetről. Ütemezetten haladnak a füzérvilágítás elemeinek és kábeleinek építésével, hamarosan az elosztószekrényeket telepítik. Helyükre kerülnek a pesti oldali pilont díszítő műemléki elemek, a felújított mellvédek és a konzolok.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!