Mesterséges intelligenciát tanít drifterekkel a Toyota. A cél a jobb önvezető autó létrehozása.
A Toyota Kutatóintézet (TRI) és a Stanford Egyetem által végzett, a jövő autóinak biztonságosabbá tételét célzó, a profi drift-versenyzők ügyessége által inspirált kutatások célja az önvezetés és az AI algoritmusok összehangolása. A mérnökök azt vizsgálják, miként lehetne összehozni a profi pilóták ösztöneit és az önvezető technológia megoldásait. A céljuk az, hogy új szintet jelentő aktív biztonsági technológiát fejlesszenek ki és osszanak meg széles körben.
“Mindennap vannak halálos kimenetelő balesetek, amik olyan extrém helyzetek miatt következnek be, ahol a legtöbb autósnak átlag feletti ügyességre lenne szüksége az ütközés elkerüléséhez.” – mutat rá Gill Pratt, a TRI vezérigazgatója és tudományos vezetője. “Az igazság az, hogy minden autósnak vannak gyenge pontjai, és egy ütközés elkerüléséhez gyakran olyan manővereket kellene végrehajtaniuk, amelyek meghaladják a képességeiket. E projekt révén a TRI a világ legjobb pilótáitól tanulja meg, hogyan fejleszthetők ki olyan kifinomult vezérlési algoritmusok, amik megsokszorozzák az autóvezetők ügyességét, és megőrzik az autósok biztonságát. Ez a Toyota Guardian™ szemlélet lényege.”
Az autóbalesetek évente közel 40 000 halálesetet okoznak az Egyesült Államokban és nagyjából 1,25 millió halálozást világszerte. Bár a legtöbb baleset hétköznapi szituációkban történik, az autósoknak néha olyan manővereket kell vagy kellene végezniük, amelyek során elérik, sőt néha túl is lépik az autók kezelhetőségének korlátait. “2008 óta a laboratóriumunk autóversenyzőktől merít ihletet olyan algoritmusok kidolgozásához, amelyek még a legmeredekebb vészhelyzetek megoldását is lehetővé teszik az önvezető járművek számára.” – avat be Chris Gerdes professzor, a Stanford Egyetem dinamikus tervezőlaboratóriumának munkatársa. “E kutatások révén alkalmunk nyílik jóval közelebb hozni ezeket az ötleteket a hétköznapi, közúti alkalmazáshoz.”
A TRI évek óta támogatja a laboratórium által végzett kutatásokat. A jelenlegi projekt a Stanfordon publikált “Új dimenziók feltárása: Járművek mozgásának tervezése és irányítása a fékek által driftelés közben” című tanulmányon alapul. Ebben a Stanford kutatói MARTY-n (egy elektromos, önvezető DeLorean modellen ) mutatták be, hogyan lehet profin driftelni. A stanfordi kísérleti eredmények nyomán egy demonstrációs célú architektúrát hoztak létre, ami a fékek, a meghajtás és a kormány révén irányítani tudott egy hátsókerékhajtású autót drift közben.
A TRI most ezt az architektúrát alkalmazza különféle járműplatformokon, köztük a GR Supránál is. Emellett a TRI a Toyotának az autóversenyzés és fejlesztőmunka terén megszerzett tervezési szakértelmét is felhasználja. Az amerikai Toyota Racing Development (TRD U.S.A., Inc.) értékes műszaki és kísérleti know-howt biztosít az autóversenyzés és driftelés területén. Ezzel párhuzamosan a TRI a Toyota Motor Corporation Japánban működő Vehicle Dynamics Control csapatával is együtt dolgozik azon, hogy alkalmazza a drift-architektúrát a jövő Toyota modelljeiben.
Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.

Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.
Hogy halad a munka az Árpád hídnál?
Budapesti Flórián téri munkák: a bontással és az állványépítéssel egy időben elkezdődött a javítás.

Hogy halad a munka az Árpád hídnál?
Budapesti Flórián téri munkák: a bontással és az állványépítéssel egy időben elkezdődött a javítás.
Biodízel az új Skodákba
A gyártósorról leguruló minden új dízel Skoda tankjába az első töltés hidrogénezett növényi olaj (HVO) üzemanyaggal történik.

Biodízel az új Skodákba
A gyártósorról leguruló minden új dízel Skoda tankjába az első töltés hidrogénezett növényi olaj (HVO) üzemanyaggal történik.
BKK nosztalgiaszezon Budapesten
A BKK régi villamosokat, klasszikus Ikarus autóbuszokat, veterán trolikat és az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is bemutatja az október végéig tartó nosztalgiaszezonban.

BKK nosztalgiaszezon Budapesten
A BKK régi villamosokat, klasszikus Ikarus autóbuszokat, veterán trolikat és az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is bemutatja az október végéig tartó nosztalgiaszezonban.
Rendőrnap a szép időben a Városligetben
Még tartanak a délutáni programok Budapesten, a Városligetben a XII. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.

Rendőrnap a szép időben a Városligetben
Még tartanak a délutáni programok Budapesten, a Városligetben a XII. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.
Csökkent a használt elektromosok ára
Mint mindig, a piacformáló állami elektromosautó vásárlási támogatás idején, úgy most is lejjebb mentek a használt villanyautók árai.

Csökkent a használt elektromosok ára
Mint mindig, a piacformáló állami elektromosautó vásárlási támogatás idején, úgy most is lejjebb mentek a használt villanyautók árai.
Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.

Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.
Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.