Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Sok autóipari szereplő abban látja a biztonságos közlekedés jövőjét, hogy a járművek biztonsági rendszereit hálózatba kapcsolják. Így egymással és az infrastruktúrával kommunikálva eredményesebben ismerhetik fel a vészhelyzeteket, és tehetnek lépéseket azok elhárítására. A Toyota is kutatja a lehetőségeket, ezért együttműködési megállapodást kötött az NTT (Nippon Telegraph and Telephone Corporation) távközlési vállalattal. A céljuk, hogy az évtized végére kiépítsenek egy mesterséges intelligencián alapuló rendszert, amely megoldja a gépjárművek hálózatba csatolását.
Az alapokat ehhez az optikai és vezeték nélküli hálózat (IOWN) adja, amelyet az NTT fejlesztett ki. Ez a kommunikációs infrastruktúra képes alkalmazkodni a városi, külvárosi és vidéki térségekben előforduló, különböző környezetekhez. Az IOWN adatközpontokkal megoldható a valós idejű adatfeldolgozás, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia által kielemzett információkat ne csak statisztikák felállítására, hanem azonnali balesetmegelőzésre lehessen felhasználni.
A hálózat elsődleges célja a balesetek csökkentése, alkalmazásával a közlekedés egésze is hatékonyabbá tehető, azaz csökkenthető az energiafelhasználás (üzemanyag-fogyasztás), és lerövidíthetők a menetidők. Ebben szerepet kapnak a szoftveralapú járművek (SDV), amelyek a Toyota által egy évvel ezelőtt bemutatott Arene operációs rendszerrel oldják meg a részleges vagy teljes önvezetést, illetve a jármű és a környező infrastruktúra közötti (V2X), kétirányú kommunikációt. A várakozások szerint a nagy számítókapacitású hálózat és az intelligens járművek összehangolása olyan helyzetekben is hatékonyan elősegítheti a balesetek elkerülését, amelyekben a jelenlegi technológiák még csak kezdetleges eredményeket mutathatnak fel, a beláthatatlan kereszteződésektől kezdve a kedvezőtlen időjárási viszonyokon át a nagy forgalmú autópályákra történő felhajtásig.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.