Saját animét készített a Toyota, amelyben a főhősök lelketlen önvezető autók ellen küzdenek a saját széttuningolt Toyotáikkal.
Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat főhőse egy Corolla GR-t vezetve száll szembe egy technológiai vállalattal és annak gonosz vezérigazgatójával. Persze ebben hasonló lelkiségű társai is segítik. Akit meglep, hogy a Toyota ezen a téren is aktív, ne tegye, mert a márka sokat köszönhet a japán rajzfilmnek, az animének. 1998-ban indult el (az 1995-ös manga képregény alapján), és egészen 2014-ig készült az illegális utcai autóversenyzésről szóló kultikus sorozat, az Initial D, amely megismertette az Y-generációval a Toyota AE86-ot. De szerepelt benne a 80-as 90-es évek összes sportos Toyotája az MR2-től a Celica GT-Fouron keresztül a különböző Supra-generációkig.
A japán autógyártó az Initial D stílusában készítette el az új anime-sorozatát, a Gripet, amellyel a modern Gazoo Racing sport-típusait kívánja népszerűsíteni. A „Grip: egy Toyota Történet” öt rövid epizódból áll, amelyeket február 26-tól a Toyota USA Youtube-csatornáján és a toyota.com/grip weboldalon lehet megnézni. Minden héten egy új epizódot töltenek majd fel ezekre a felületekre. A Long Beach-i székhelyű Intertrend marketingügynökség által készített anime az autómárka Gazoo Racing motorsportrészlegét és annak jelenlegi autókínálatát veszi alapul. „Az anime a tökéletes csatorna e közönség számára, mert egy olyan történetmesélési platformot használ, amely nem megszokott egy reklámkampány során” – mondta az Intertrend stratégiai/kreatív ügyvezető igazgatója, Matthew Choy a Varietynek.
A sorozat a főszereplőt, Jae Kangot és csapatát követi, akik egy futurisztikus metropoliszban száguldoznak, amelyet a fiktív, SynthCorp nevű technológiai óriáscég irányít. A leírás szerint az anime egy olyan korban játszódik, amikor a vezetés izgalmát a SynthCorp már szinte teljesen kiirtotta, a vállalat vezérigazgatója, a gonosz dr. Synth ugyanis egy hatalmas önvezető járműflottát irányít, amelyről sikeresen meggyőze a közvéleményt, hogy biztonságosabb és hatékonyabb a hagyományos autóknál, de az igazi célja, hogy sokkal ellenőrzöttebbé tegye a társadalmat.
Kangnak – és az ő kék GR Corollájának – éjjel-nappal száguldania kell, hogy megmentse a várost a közelgő végzettől. A karizmatikus főszereplő a vezetési képességeiről és rettenthetetlen bátorságáról ismert, amit egy híres autóversenyen szerzett sebhelye is bizonyít. Kang mellett a többi karakter is izgalmas:
Linh „Nitro” Lam: a rózsaszín hajú nő egy fiatal és energikus versenyző, aki egy kétliteres motorral szerelt, reneszánszvörös színű GR Suprát vezet, amelynek a versenytársai általában csak a hátsó lámpáját látják.
Kumail Jo: a kék díszítésű, de egyébként fekete GR86 afro-amerikai pilótája tapasztalt versenyző, tüzes személyiséggel. Izmos testalkatú, forrófejű, és bátor. Kihúzza a Gripet néhány nehéz helyzetből, igaz, bele is keveredik azokba.
Rugu mester: a bölcs mentor, aki ezernyi futamon szerzett tapasztalatát felhasználva irányítja a fiatal versenyzők trióját. Vezetési ismeretei mellett a versenymérnöki képességei is jelentősek.
Dr. Aron Synth: a SynthCorp vezérigazgatója egykor híres versenyző volt, viszont amióta elvesztette egyik karját egy balesetben, az emberi járművezetés megszüntetésére törekszik.
A Grip a Gazoo Racing-rajongók számára sok izgalmat és rejtett meglepetést tartogat. Bepillantást enged a sorozat az egyedi építésű tuningautók világába is, bár egy alternatív, animált univerzumban. Még az a Toyota Altezza RS200 is szerepet kap benne, amellyel 2007-ben egy toyotás gyári csapat (a pilóták között volt Morizo, azaz Tojoda Akio is) az akkor még ismeretlen Gazoo Racing név alatt először indult a 24 órás versenyen a Nürburgringen.
Choy szerint sok párhuzam van a sorozatban taglalt témák és a mai világunk között. „Egy olyan történetet mesélünk el, amely túlmutat a terméken, és olyan narratívákat használunk fel, amelyeket az amerikai kultúrában mindenhol látunk magunk körül” – mondta olyan témákra utalva, mint az „automatizálás és a kézi vezérlés”, a „digitális és az analóg” és természetesen a „jó és a gonosz” időtlen harca. „Ez a sorozat nem csak az anime szerelmeseinek és a kockáknak szól, hanem bárkinek, akit érdekel egy izgalmas történet kibontakozása” – tette hozzá.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.