Saját animét készített a Toyota, amelyben a főhősök lelketlen önvezető autók ellen küzdenek a saját széttuningolt Toyotáikkal.
Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat főhőse egy Corolla GR-t vezetve száll szembe egy technológiai vállalattal és annak gonosz vezérigazgatójával. Persze ebben hasonló lelkiségű társai is segítik. Akit meglep, hogy a Toyota ezen a téren is aktív, ne tegye, mert a márka sokat köszönhet a japán rajzfilmnek, az animének. 1998-ban indult el (az 1995-ös manga képregény alapján), és egészen 2014-ig készült az illegális utcai autóversenyzésről szóló kultikus sorozat, az Initial D, amely megismertette az Y-generációval a Toyota AE86-ot. De szerepelt benne a 80-as 90-es évek összes sportos Toyotája az MR2-től a Celica GT-Fouron keresztül a különböző Supra-generációkig.
A japán autógyártó az Initial D stílusában készítette el az új anime-sorozatát, a Gripet, amellyel a modern Gazoo Racing sport-típusait kívánja népszerűsíteni. A „Grip: egy Toyota Történet” öt rövid epizódból áll, amelyeket február 26-tól a Toyota USA Youtube-csatornáján és a toyota.com/grip weboldalon lehet megnézni. Minden héten egy új epizódot töltenek majd fel ezekre a felületekre. A Long Beach-i székhelyű Intertrend marketingügynökség által készített anime az autómárka Gazoo Racing motorsportrészlegét és annak jelenlegi autókínálatát veszi alapul. „Az anime a tökéletes csatorna e közönség számára, mert egy olyan történetmesélési platformot használ, amely nem megszokott egy reklámkampány során” – mondta az Intertrend stratégiai/kreatív ügyvezető igazgatója, Matthew Choy a Varietynek.
A sorozat a főszereplőt, Jae Kangot és csapatát követi, akik egy futurisztikus metropoliszban száguldoznak, amelyet a fiktív, SynthCorp nevű technológiai óriáscég irányít. A leírás szerint az anime egy olyan korban játszódik, amikor a vezetés izgalmát a SynthCorp már szinte teljesen kiirtotta, a vállalat vezérigazgatója, a gonosz dr. Synth ugyanis egy hatalmas önvezető járműflottát irányít, amelyről sikeresen meggyőze a közvéleményt, hogy biztonságosabb és hatékonyabb a hagyományos autóknál, de az igazi célja, hogy sokkal ellenőrzöttebbé tegye a társadalmat.
Kangnak – és az ő kék GR Corollájának – éjjel-nappal száguldania kell, hogy megmentse a várost a közelgő végzettől. A karizmatikus főszereplő a vezetési képességeiről és rettenthetetlen bátorságáról ismert, amit egy híres autóversenyen szerzett sebhelye is bizonyít. Kang mellett a többi karakter is izgalmas:
Linh „Nitro” Lam: a rózsaszín hajú nő egy fiatal és energikus versenyző, aki egy kétliteres motorral szerelt, reneszánszvörös színű GR Suprát vezet, amelynek a versenytársai általában csak a hátsó lámpáját látják.
Kumail Jo: a kék díszítésű, de egyébként fekete GR86 afro-amerikai pilótája tapasztalt versenyző, tüzes személyiséggel. Izmos testalkatú, forrófejű, és bátor. Kihúzza a Gripet néhány nehéz helyzetből, igaz, bele is keveredik azokba.
Rugu mester: a bölcs mentor, aki ezernyi futamon szerzett tapasztalatát felhasználva irányítja a fiatal versenyzők trióját. Vezetési ismeretei mellett a versenymérnöki képességei is jelentősek.
Dr. Aron Synth: a SynthCorp vezérigazgatója egykor híres versenyző volt, viszont amióta elvesztette egyik karját egy balesetben, az emberi járművezetés megszüntetésére törekszik.
A Grip a Gazoo Racing-rajongók számára sok izgalmat és rejtett meglepetést tartogat. Bepillantást enged a sorozat az egyedi építésű tuningautók világába is, bár egy alternatív, animált univerzumban. Még az a Toyota Altezza RS200 is szerepet kap benne, amellyel 2007-ben egy toyotás gyári csapat (a pilóták között volt Morizo, azaz Tojoda Akio is) az akkor még ismeretlen Gazoo Racing név alatt először indult a 24 órás versenyen a Nürburgringen.
Choy szerint sok párhuzam van a sorozatban taglalt témák és a mai világunk között. „Egy olyan történetet mesélünk el, amely túlmutat a terméken, és olyan narratívákat használunk fel, amelyeket az amerikai kultúrában mindenhol látunk magunk körül” – mondta olyan témákra utalva, mint az „automatizálás és a kézi vezérlés”, a „digitális és az analóg” és természetesen a „jó és a gonosz” időtlen harca. „Ez a sorozat nem csak az anime szerelmeseinek és a kockáknak szól, hanem bárkinek, akit érdekel egy izgalmas történet kibontakozása” – tette hozzá.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.