Nem, nem egy vadonatúj modellről van szó, és nem is az egyik prémiumgyártó autójáról: egy 40 éves Toyota kisteherautó ára szökött fel annyira, hogy a legdrágábbak közé kerülhessen.
Egy neves aukciósház árverési oldalára került fel egy fekete kisteherautó, amely várhatóan 40-50 ezer dollár körüli áron fog hamarosan gazdát cserélni. Az 1981-es autó ismerős lehet a „Vissza a jövőbe” című filmből, ilyen volt a főhős álma is. Akkoriban a hagyományosan az amerikai gyártók által uralt szegmensben is megindult az importautók térnyerése.
A Hilux – amit az amerikai piacon egyszerűen csak Toyota Pickupnak hívtak – harmadik generációja 1978 nyarán mutatkozott be, először csak hátsókerék-meghajtással. Fél évvel később elindult a kapcsolható összkerékhajtásos kivitel értékesítése is, Észak-Amerikában csak a 4×4-eseket forgalmazták, négyhengeres benzines és dízel szívómotorokkal.
1981-ben érkezett a 22R elnevezésű csúcsváltozat, amelynek 2,4 literes benzinmotorja 97 lóerőt és 175 Nm nyomatékot adott le. Ezzel a motorral készült a most eladásra került autó is: a kikiáltási szöveg szerint teljes felújításon esett át, így a karosszéria, a futómű, a motor és a motortér, valamint az fülke is olyan állapotban van, mintha a Pickup most gördült volna ki a gyárból. Nem tűnik túlzásnak, hogy az árverését szervező Mecum Auctions arra számít, hogy legalább 40-50 ezer dollárt, azaz 12,5-15,6 millió forintot fog fizetni érte az új tulajdonosa.
Jelenlegi tulajdonosa az SR5 (Sport Runabout 5-Speed) csúcs-felszereltségű Pickupot Texasban találta rozsdamentes állapotban. A felújítás során az eredeti, magasfényű fekete színre fényezték le, amelyhez stílusosak a kerékjáratok fölött és a motorháztetőn látható, egyre halványodó, szürke és ezüstszürke sportcsíkok.
A megjelenést tovább fokozza a krómozott bukókeret, az ehhez rögzített, smiley-t mintázó sárga KC Hilites spotlámpa-pár, no meg a polírozott alufelni szett a hozzá illő, 30 col átmérőjű terepgumikkal. 40 évvel ezelőtt a párnázott, fabetétes műszerfal és a háromküllős bőr-sportkormány sem volt általános egy platós haszonjárműben. És még benne van a Toyota gyári Fujitsu Ten kazettás rádiómagnója is.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.