Bár azt gondolnánk, hogy az autómegosztás révén kevesebb személyautóra lesz szükség a jövőben, ez mégsem így van. Elemzők szerint a jobb kihasználtság miatt gyorsabban használódnak a közösségi használatú járművek, így előbb kell őket újra cserélni.
Mint minden előretörő piaci-, gazdasági megoldást, úgy az autómegosztások várható hatásait is elemzik az autóipari szakemberek. Az autómegosztási szolgáltatások terjedésétől elméletileg a forgalom, a zsúfoltság csökkenését, az ésszerűbb autóhasználatot várjuk, elsődlegesen a városi környezetben. A várakozások alapjául az szolgál, hogy a felhasználó csak akkor veszi időlegesen birtokba a járművet amikor szüksége van rá, másrészt akkorát, amely a céljának megfelelő: tehát a városba kisautót, autópályára nagyot.
Mivel a számítások szerint egy megosztott autó 3-10 magántulajdonú autót tud kiváltani, akár az autópark csökkenését is elhozhatja a megosztási rendszerek elterjedése. A PwC tanulmánya szerint ez Európában és az USA-ban így is lesz: előbbiben 280-ról 200 millióra, utóbbiban 270-ről 212 millióra mérséklődhet a személyautók száma 2030-ig az autómegosztás elterjedésének köszönhetően. Kínában ezzel együtt is nőni fog, de az külön világ, mivel a kínai társadalomon belül még a hagyományos autókereskedelemben is nagy a potencia, bőven van még aki átüljön autóba a következő tíz évben (már ha kitart a kínai gazdaság fejlődése).
Azonban a megosztó rendszerek által szélesebbre nyitott személyes mobilitási lehetőség olyanok számára is lehetővé teszi az autózást, akik amúgy nem vásárolnának autót (vagy elvből, vagy gazdasági megfontolásból). Így az autókkal megtett út a járműszám csökkenése ellenére 23 százalékkal fog nőni. A jobban kihasznált autók gyorsabban elhasználódnak, így gyorsulni fog a cserélődés, amely miatt az újautó igény 20 százalékkal fog nőni, tehát az iparnak nem kell leállnia, és az autómegosztás elterjedésével nem szűnnek meg munkahelyek, sőt. Persze mindez egyenlőre jóslás.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.