Bár azt gondolnánk, hogy az autómegosztás révén kevesebb személyautóra lesz szükség a jövőben, ez mégsem így van. Elemzők szerint a jobb kihasználtság miatt gyorsabban használódnak a közösségi használatú járművek, így előbb kell őket újra cserélni.
Mint minden előretörő piaci-, gazdasági megoldást, úgy az autómegosztások várható hatásait is elemzik az autóipari szakemberek. Az autómegosztási szolgáltatások terjedésétől elméletileg a forgalom, a zsúfoltság csökkenését, az ésszerűbb autóhasználatot várjuk, elsődlegesen a városi környezetben. A várakozások alapjául az szolgál, hogy a felhasználó csak akkor veszi időlegesen birtokba a járművet amikor szüksége van rá, másrészt akkorát, amely a céljának megfelelő: tehát a városba kisautót, autópályára nagyot.
Mivel a számítások szerint egy megosztott autó 3-10 magántulajdonú autót tud kiváltani, akár az autópark csökkenését is elhozhatja a megosztási rendszerek elterjedése. A PwC tanulmánya szerint ez Európában és az USA-ban így is lesz: előbbiben 280-ról 200 millióra, utóbbiban 270-ről 212 millióra mérséklődhet a személyautók száma 2030-ig az autómegosztás elterjedésének köszönhetően. Kínában ezzel együtt is nőni fog, de az külön világ, mivel a kínai társadalomon belül még a hagyományos autókereskedelemben is nagy a potencia, bőven van még aki átüljön autóba a következő tíz évben (már ha kitart a kínai gazdaság fejlődése).
Azonban a megosztó rendszerek által szélesebbre nyitott személyes mobilitási lehetőség olyanok számára is lehetővé teszi az autózást, akik amúgy nem vásárolnának autót (vagy elvből, vagy gazdasági megfontolásból). Így az autókkal megtett út a járműszám csökkenése ellenére 23 százalékkal fog nőni. A jobban kihasznált autók gyorsabban elhasználódnak, így gyorsulni fog a cserélődés, amely miatt az újautó igény 20 százalékkal fog nőni, tehát az iparnak nem kell leállnia, és az autómegosztás elterjedésével nem szűnnek meg munkahelyek, sőt. Persze mindez egyenlőre jóslás.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.