A Toyota azt tanulmányozza a japán Akaiwa városában, hogyan használhatók fel az úgynevezett összekapcsolt technológiákat használó autók (connected car), azaz az internethez és a jövőben egymáshoz is kapcsolódó járművek által szolgáltatott adatok az útkarbantartáshoz.
Ma az önkormányzatok az útkarbantartási feladatokat a rendszeres megfigyelő járőrözés során gyűjtött adatokra alapozzák, figyelemmel a hétköznapi úthasználat biztonságára, a balesetmegelőzésre. Már ma is léteznek Japánban olyan önkormányzatok, amelyek járműadatokat, illetve a járművek kameráiból származó képeket használnak fel az útburkolatok állapotának megfigyelésére. Ezek a megoldások általában nagyobb településeken működnek, hiszen a hatóságoknak elegendő pénzzel kell rendelkezniük a költségek fedezésére. A legtöbb kis és közepes méretű önkormányzat korlátozott pénzügyi helyzete azonban nem teszi lehetővé e módszer alkalmazását.
Így igény lenne egy fenntartható, alacsony költségű útkarbantartási rendszer kifejlesztése. Ennek alapján a Toyota alapítványa a helyi hatóságokkal és egyetemmel összedolgozva 2019. július és 2021. március között zajló kísérleti programot dolgozott ki. Járműadatokat gyűjtenek az összekapcsolt autókból, figyelik a fedélzeti kamerák képeit a helyhatósági üzemeltetésű autóknál valamint infrastrukturális adatokat gyűjtenek a helyhatóságtól, például hidakról, vízvezetékekről és csatornákról. Képadatokat várnak non-profit szervezetektől, például a természeti katasztrófák idején segítséget nyújtóktól.
Az így gyűjtött adatokból határozzák meg a karbantartási munkákat. A kísérlet célja, hogy megvizsgálják, hogy az eddigi módszernél gyorsabb-e, és jobban alkalmazkodik-e a szélesebb körű adatgyűjtésre alapuló új módszer. Természetesen vizsgálják a két megoldás gazdasági lehetőségeit. Az elsődleges cél azonban, hogy mielőbb észleljék az úthibákat, karbantartási feladatokat, hogy a lehető leggyorsabban elhárítsák azokat. Elméletileg az adatszolgáltatók körének a bővítésével az eddigieknél jóval gyorsabban reagáló rendszert építhetnek fel.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
