Az angliai Warwickshire-ben tartott aukción egy kis példányszámban gyártott Peugeot 205-ös 300 ezer euróért talált gazdára.
Az árverésre bocsátott különlegesség egy 1985-ös gyártású Peugeot 205 Turbo 16. A kocsi abból a homologizációs sorozatból származik, amelyet azért tettek gyártósorra, hogy elkészülhessen a végül többszörös világbajnoki címet szerző B csoportos rallyautó a nyolcvanas években. Akkor a Peugeot sikereket ért el a rallyban, hiszen Timo Salonen és Juha Kankkunen pilóták a Peugeot 205 volánja mögött 1985-ben és 86-ban is megszerezték a WRC bajnoki címet. Ám az akkori szabályok szerint a FIA arra kötelezte a gyártókat, hogy a WRC-sorozatban induló versenyautójuknak legyen egy közúti forgalomra is alkalmas változata és értékesítsenek belőle minimum 200 darabot. Így született meg a Peugeot 205 Turbo 16 is.
A kis sorozat garantálja, hogy ezek az autók rendkívül ritkák – nem csoda, hogy egy-egy elszánt gyűjtő hajlandó alaposan a zsebébe nyúlni, hogy megszerezzen egyet. Az Angliában elárverezett darab nagyon megkímélt példány, eddig 16 ezer kilométert futott. Első angliai tulajdonosa – aki 2021-ben vásárolta a Turbo 16-ot Franciaországban – gondos gazda volt, hiszen a csekély futásteljesítmény dacára a kötelező szerviz során kuplungot is cseréltetett az autóban, majd annak rendje és módja szerint levizsgáztatta a kis Peugeot-t, amely így brit rendszámot kapott, s részt vehetett a közúti forgalomban.
Az árverés előtt az aukciósház által felkért szakértők is átvizsgálták a 176-os sorszámú Turbo 16-ot, s megállapították, hogy az eredeti gyári fényezés mellett az utastér elemei és a szövetkárpitok is megfelelnek a gyártáskori állapotnak. A 205 T16 kétféle árnyalatban készült: 196 példány Winchester szürke fényezést kapott, míg négyet gyöngyházfehérre fújtak. Ezt az autót a Peugeot akkori elnöke, Jean Boillot, valamint három francia autósportikon, Didier Pironi F1-es pilóta, Andrej de Cortanze mérnök és a Peugeot Talbot Sport WRC-csapat igazgatója (és később a Scuderia Ferrari F1-es főnöke és az FIA elnöke) Jean Todt számára tartották fenn.
Érdekesség, hogy a populáris nagysorozatú Peugeot 205 típussal a kis vadállatnak mindössze az első fényszórói, az oldalajtói, valamint a szélvédője, minden más alkatrésze egyedi. A többszörös világbajnok versenyautóból úgy lett közúti forgalomra alkalmas Peugeot 205-ös, hogy műszaki értelemben nem sok köze van hozzá, de a Peugeot kihasználta a rallyban elért sikereit, és a névadással igyekezett tovább népszerűsíteni és sikeresebbé tenni a normál 205-öst.
A géptető felnyitásakor éri az embert az első meglepetés, hiszen ide került a pótkerék, amely szépen ki is tölti a helyet a toronymerevítő alatt. Mivel az utastér az első ülések mögött véget ér, a motor a hátsó ülések helyére költözött és keresztben áll az autóban, nyomatéka pedig eljut mind a négy kerékhez. A karosszéria első felének a felépítése olyan, mint bármely önhordó karosszériás autóé, a hátulja viszont térvázas, ez a rész foglalja magában a versenytechnikát. A B oszloptól hátrafelé a teljes tető, az oldalablakok és a hátsó sárvédők, valamint a szélvédő egyben nyílik felfelé. Ez tipikusan versenysportos megoldás, mert egy versenyautón minden futam után alaposan át kell nézni nemcsak a motort, hanem a futómű elemeit is, az egyben felnyíló hátsó rész jó hozzáférést biztosít a technikához. A Peugeot 205 Turbo 16 motorja 1,8 literes, négyhengeres benzinmotor, amely 197 lóerős. A Turbo 16 tömege csak 907 kg, így a kocsi álló helyzetből 6,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órás tempót, végsebessége 220 km/óra.
1985-ben, amikor a szóban forgó 205 Turbo 16 először gazdára talált, még nem az euro, hanem a frank volt a pénznem Franciaországban. Az akkori 290 ezer frankos ár ma körülbelül 28-30 millió forintnak felel meg, így az eredeti állapotában megőrzött Peugeot-ritkaság az árverésen eredeti árának mintegy tizenegyszereséért kelhetett el. A pontos vételár nem ismert, hiszen a vevők legtöbbször nemcsak az árat, hanem saját kilétüket is titokban tartatják. A csillagászati összeg ellenére biztos, hogy nem ez a legdrágább Peugeot 205 Turbo 16. A csak négy fehér példány egyike, a 33-as sorszámú tartja az ár-rekordot. A rekordert először a Peugeot-nál regisztrálták, és úgy vélik, hogy Jean Todt személyautóként használta, mikor a Peugeot Talbot Sport élén állt. Tekintettel arra, hogy a főnök vezette, a motor teljesítménye növelt, 227 lóerő volt. Az Aguttes francia aukciósház 2021 márciusában adta el ezt a példányt 419.260 euróért.
Köszönet a mindennapok hőseinek!
Keressük azokat a lélekjelenlétből és segítségből jelesre vizsgázott autósokat, akik segítettek egy, az útra tévedt kisgyermeknek!

Köszönet a mindennapok hőseinek!
Keressük azokat a lélekjelenlétből és segítségből jelesre vizsgázott autósokat, akik segítettek egy, az útra tévedt kisgyermeknek!
Boomertől az Y-ig: kinek mi a fontos az autóban?
Kétezer embert kérdeztek meg minden felnőtt korosztályból, hogy mit tart fontosnak az autójában.

Boomertől az Y-ig: kinek mi a fontos az autóban?
Kétezer embert kérdeztek meg minden felnőtt korosztályból, hogy mit tart fontosnak az autójában.
Öregedő autók
A teljes közép-kelet-európai régió autóparkja öregszik, és a tulajdonosok nagy része forráshiány miatt nem tervezi lecserélni a járművét.

Öregedő autók
A teljes közép-kelet-európai régió autóparkja öregszik, és a tulajdonosok nagy része forráshiány miatt nem tervezi lecserélni a járművét.
Szoftvergondok az autóknál
A modern autók szoftverfüggősége növeli a meghibásodás kockázatát.

Szoftvergondok az autóknál
A modern autók szoftverfüggősége növeli a meghibásodás kockázatát.
Levegőtisztítás a belga városokban
A szennyezőnek minősített járművek közlekedésének korlátozása javulást eredményezett Brüsszel és Antwerpen a levegőminőségében.

Levegőtisztítás a belga városokban
A szennyezőnek minősített járművek közlekedésének korlátozása javulást eredményezett Brüsszel és Antwerpen a levegőminőségében.
Megosztott e-bringák a fővárosban
Budapesten elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetőek lesznek a közbringarendszerben.

Megosztott e-bringák a fővárosban
Budapesten elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetőek lesznek a közbringarendszerben.
Hétvégi program Debrecenben
Ismét megrendezik a „Debrecen Drive” autó- és járműipari rendezvényt a Nagyerdőben.

Hétvégi program Debrecenben
Ismét megrendezik a „Debrecen Drive” autó- és járműipari rendezvényt a Nagyerdőben.
Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.

Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.