2021.04.24, 09:35
20 évet adnak a belső égésű motornak

Az elektromobilitás mellett a robbanómotorokat is fejleszteni kell, és az ebben iparági szinten dolgozó Bosch legalább húsz évig hajt még végre beruházásokat ezen a területen.

Németországban, Stuttgartban, a Bosch éves üzleti jelentésének a bemutatóján szóba kerültek az óriáscég jövőre vonatkozó meglátásai. A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján Stefan Hartung, a mobilitási megoldásokkal foglalkozó részleg vezetője hangsúlyozta, hogy hiba lenne konkrét időpontot kijelölni a robbanómotorral működő járművek gyártásának “betiltására”. A belső égésű motorokat ugyan nem, de ilyen motorok működtetéséhez szükséges berendezések, alkatrészek széles skáláját gyártó Bosch folytatja a fejlesztéseket, mert “vállalhatatlan” lenne, ha nem a leginkább környezetbarát technológiával működnének Bosch-termékekkel szerelt járművek – mondta.

A részlegvezető kiemelte, hogy a következő évtizedekben ugyan jelentősen csökken majd a robbanómotorral működő járművek aránya, de bőven lesznek helyzetek, körülmények és járműtípusok, amelyeknél a robbanómotor a leginkább, vagy akár az egyetlen alkalmas megoldás, így a kereslet is megmarad. Példaként említette az elektromos meghajtású járművek használatához szükséges infrastruktúrával nem rendelkező, félreeső területeket, vidékeket és az úgynevezett nehézáru szállításban használt járműveket.

Volkmar Denner igazgatótanácsi elnök hangsúlyozta, hogy az Európai Bizottságnak nem lenne szabad egyedül az elektromobilitás fejlesztésére alapozni a klímavédelmi erőfeszítéseket, hanem valamennyi lehetséges technológiára – a többi között a hidrogén felhasználására és az úgynevezett szintetikus üzemanyagokra épülő megoldásokra – nyitott megközelítést kellene alkalmaznia. Mint mondta, az éghajlatvédelem nem a belsőégésű motor, hanem a fosszilis üzemanyagok végét jelenti.

Amikor John F. Kennedy amerikai elnök bejelentette, hogy embert küldenek a Holdra, a technológiai megvalósítást “a mérnökökre hagyta”, az Európai Bizottság esetében viszont az fenyeget, hogy éppen ellenkezőleg jár el, így tevékenysége a fejlődést hátráltató “technológiai monopólium” kialakulásához vezethet – fejtette ki Volkmar Denner, megjegyezve, hogy ilyen feltételek között nem lehetett volna megvalósítani a Holdra szállást. Mindezzel együtt az elektromobilitás előretörése “megatrend”, és egyre inkább a Bosch egyik legfőbb üzletága. Tavaly év végéig 20 milliárd euró értékben kaptak megrendeléseket ezen a területen, és ötmilliárd eurót fordítottak fejlesztésekre. Csak az idén további 700 millió euró megmozgatásával folytatják a fejlesztéseket – ismertette az igazgatótanács elnöke. Az elektromobilitási üzletágban, azaz az elektromos motorokhoz készített berendezések, alkatrészek gyártásából, értékesítéséből származó bevételük 40 százalékkal gyorsabban nő, mint a piac egésze. Az éves árbevétel várhatóan 2025-re eléri az ötmilliárd eurót, és már 2024-re megtérülhet az összes beruházásuk, fejlesztésük.

Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott

Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.

...
2024.04.25. 06:19

Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott

Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.

2026-ban Budapesten

A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.

...
2024.04.23. 13:15

2026-ban Budapesten

A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.

Terjed a roliellenesség

Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.

...
2024.04.20. 17:09

Terjed a roliellenesség

Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.

Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra

Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.

...
2024.04.18. 09:19

Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra

Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.

Big data a napi autózásban

Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.

...
2024.04.17. 11:11

Big data a napi autózásban

Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.

Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?

A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.

...
2024.04.16. 10:21

Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?

A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.

Napfény, meleg, és motorkerékpárok!

Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.

...
2024.04.15. 14:32

Napfény, meleg, és motorkerékpárok!

Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.

Seprűvel a vihar ellen

A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.

...
2024.04.15. 13:14

Seprűvel a vihar ellen

A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.