Pár évente feldobják a hírt, hogy Németországban megszüntetik a sebességkorlátozás nélküli autópályaszakaszokat. Most is ez történt.
Pár évente más- és más indokkal vetik fel a sebességkorlátozás általános bevezetését a német autópályákon. A napokban a Reuters hírügynökség értesült ilyen szándékról. A meximális sebességhatár nélküli autópályaszakaszokon is bevezetendő sebességkorlátozás mellett érvelők két alapvető indokot hoznak fel az elképzelés mellett.
Az egyik a balesetek lehetőségének a csökkentése: ennek kapcsán két éve volt megmozdulás, amelyről akkor tájékoztattunk. A másik indok a környezetvédelem: már ilyen beadványt is elutasított korábban a német politikai vezetés 2009-ben. Szakértők szerint Németország az össz-széndioxid kibocsátását úgy tudja a leghatékonyabban csökkenteni, ha a közúti közlekedést korlátozza.
Mivel ez csak részben megoldható, hiszen gazdaságilag hátrányos, így olyan megoldásokat keresnek, amellyel használati korlátozás nélkül oldhatják meg a kibocsátás csökkentését. Erre jó lehetőség az általános sebességkorlát bevezetése, hiszen a német autópályaszakaszok körülbelül 50 százalékán nem él jelenleg sebességkorlát. A nagyobb sebesség fenntartásának nagyobb a teljesítményigénye, így nő a járművek fogyasztása és ezáltal a károsanyag kibocsátása is. Ha nem mennek olyan gyorsan, csak maximum az általánosan tervezett 130 km/h-val, akkor kisebb a kibocsátás.
A jelenleg ismertetett tevezet az üzemanyagárak adótartalmának a növelését is javasolja, amelytől azt várják, hogy a felhasználók tényleg csak akkor üljenek autóba, ha muszáj. A parkoló autó szintén nem termel károsanyagot. Természetesen ismertek az ellenérvek is, amelyek között szerepel, hogy a balesetveszélyes, illetve magas forgalomsűrűségű útszakaszokon már korlátozták a maximális sebességet, valamint, hogy a közlekedés helaett, vagy mellett inkább az ipar kibocsátását kellene csökkenteni.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.