A magyar járműállományhoz képest még alacsony a zöldrendszámosok részaránya, de számuk dinami-kusan nő. Jelenleg 5500 darabnál tartunk, és már előfordul, hogy ezek sem találnak szabad közterületi töltőpontot.
A legfrissebb adatok szerint legalább 5500 darab zöld rendszámos – azaz tisztán elektromos hajtású vagy villany- és benzinmotorral egyaránt ellátott, tölthető – autót használnak Magyarországon. Zömüket a fővárosban és az agglomerációban, mivel ebben a régióban van már olyan töltőhálózat, amely közel kompromisszummentessé teszi az elektromos autózást.
Az ELMŰ 39 saját közterületi töltőállomásán 250 ezer kWh áramot fogyasztottak az autósok, ez a mennyiség száz átlagos háztartás egyéves fogyasztásának felel meg. Az cég összesítése szerint Budapesten 160 olyan töltőpont működik – köz- vagy magánterületen –, amely bárki számára elérhető. Ezek közül a legtöbb az ELMŰ alá tartozik: a társaság által üzemeltetett intelligens, hálózatba kötött, okos telefonos alkalmazással működtethető töltőpontok száma meghaladja a százat.
Az ELMŰ szerint a kutak elméleti maximuma – 39 töltőponttal, 22 kW teljesítménnyel, az év 365 napján 24 órás nonstop üzemmel számolva – 7,5 millió kWh lenne. Ennek ismeretében a tavalyi 250 ezer kWh-s fogyasztás csak 3,3 százalékos kihasználtságot jelez. A cég szerint ugyanakkor ennél árnyaltabb a kép, mert az elektromos autók egy része technikai okokból egyelőre nem tudja kihasználni a töltőkön biztosított 22 kW-os teljesítményt, és csak kisebb teljesítménnyel tölt. Ezzel együtt is maximum 10 százalékos kihasználtságról beszélhetünk .
A töltőpontok hozzáférhetősége nagyban függ az elhelyezkedésüktől. Mivel az elektromos autózás még világviszonylatban is rövid múltra tekint vissza, így az elektromos autózási szokások is formálódóban vannak. Így az elektromos töltőhálózat kiépítésénél sem lehet a folyékony üzemanyagtöltő állomások sémája szerint gondolkozni.
Nem csak külföldi tapasztalat, hogy nincs értelme a benzinkutakhoz hasonló területi elrendezésnek, mivel a töltés időigénye miatt a felhasználók nem az út melletti magányos töltőket keresik, hanem a közösségi terek-, bevásárlóközpontok-, irodaközpontok közelében lévőket. Ennek oka egyszerű: amíg ügyeiket intézik, vagy dolgoznak, azalatt töltődik az autó. A hazai infrastruktúrát is ezek alapján kell továbbfejleszteni.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.